10 Kas 2008

Büyük Maçın Ardından


Maç Emre Aşık'ın köşeye taktığı golle bitti bizim için. Bundan sonrası seneye inşallah Kadıköy'de hodri meydan. Ağlıyoruz hepimiz dört bir yandan. Kimimiz takıma futbolculara kızıyoruzda kanımızı içimize akıtıyoruz. Boğazımız düğümleniyor kötü bir şey söyleyemiyoru. Dün sahaya çıkan takımdan 3 sene sonra kimse kalmaz, Fenerin bizi seriye bağladığı yenilgilerin ilkine çıkan takımdan da kimse yoktu. Ama biz ordaydık, 6 tane yerken, 4 tane yerken, polis copuyla dışarı çıkarıldığımız maçta, 4 kişinin atıldığı maçta da vardık. Seneye de biz ordayız. Biz futbolcuları değil formayı seviyoruz. Acaba formanın içindekiler bizi ne kadar seviyor.

Maçtan önceki gece, Kalamışta, Fenerbahçe'lilerin ininde, en kritik saatlerde Uğur Uçar sevgilisiyle Nargile içiyordu fosur fosur. Eminim sorsalar, yarın kimin maçı var bilmiyorum diyecek gibi mutluydu. Ne bir stres, ne bir sorumluluk, ne bir dayanışma, ne bir nabız yoklama. Halbu ki daha önceki geceyi komando 2500 Galatasaray'lı Biletix kuyruklarında cebelleşerek geçirmiş, maç gecesi bir birlerine gaz vermiş, maç günü bin bir zorlukla kafeste yerini almıştı. Kafeste yerini alan takımına ölümüne bağlı olanlardan kimileri, en yakın localarda belkide en yakınları olan Şerefsiz Fenerbahçeli'lerin yaptığı maymunlukları bin küfürle izliyordu. Fenerbahçelilik bir türdür arkadaşlar. Ben Galatasaray faşistiyim. Fenerbahçeli arkadaşım yok. Yakınım bile yok. Benim için Galatasaray'lılık kardeşlikten önde gelir. İyi bir Fenerbahçeliden asla iyi bir dost olmaz. Koskoca Genel Kurmay Başkanı Fener gol attığında 5 yaşın daki çocuk gibi hokkabazlık yapıyordu.

Bize koyan yenilmek değil. Hep yeniliyoruz zaten. Ama Aydın Yılmaz'ın maç sonu Deivid'in formasını alması bana daha fazla koydu. Ne yapacaksın lan sen Fener formasını. Ne güzel koymuştu bize diye saklayacakmısın. Kafeste 2500 kişi kan ağlarken eline geçirse Fener formasını lime lime edecekken sen hıyar oğlu hıyar nerende saklayacaksın. Yoksa sende mi Fenerlisinde gelecekte ne olur ne olmaza mı gidiyorsun fırlama. Artist saçların dağılıyor lan koşarken. İki sene önce Konya'ya son dakikada attığında ben ordaydım. İnce, küçücük, mahcup, utangaç bir genç takım futbolcusuydun. Daha 6 ay önce Belediye otobüsüyle maça gelirken nedir lan kulaklıkla, umursamaz tavırlarla taraftarın önüne kerhen gelmece.

Fener maçı Kadıköyde futbol oynanarak kazanılmaz. Haftalar boyu bu maça hazırlandılar. Hakan Şükür'ü maçtan bir gece evvel konuşturup(Galatasaray'a sövdürüp) konsantrasyonumuzu bozdular. Neymiş Emre'nin Fener'li olduğunu o zamanlar biliyormuş. Neden söylemedin bize kaptan, içimizde yılan beslettin. Ne malum şampiyonluğu bilerek satmadığı, ne malum, barajdayken Jhonson'a asist yapmadığı. Her bok beklenir bu heriften. Aziz sadece ve belkide sırf bu maç için transfer etmiş olamazmı. Yen Galatasaray'ı yat aşağıya sonra. Bizi 6-0 yendikleri sezon 7. bitirdiler kimin umurunda.

Hocayı bu maç konuşmayacağım. Futbolcu hatalarına da bir şey diyeceğim yok. Bu kadro o kadroyla nerde oynarsa oynasın Galatasaray yener. Bunlarda gelir geçer üzülmeyin. Ben bir tek şey istiyorum. Profosyonelliğe karşıyım. İlerde Galatasaray'a küfür edecek, satacak, Fenerbahçe'yle ya da Fenerbahçelilerle işi olacak futbolcu varsa içimizde, kim olursa olsun kadrodan atılsın. İnsana yıllar sonra keriz yerine konmak dokunuyor. İçinizde Emre Belezoğlu varsa siktirsin gitsin.

Atsan atılmaz, satsan satılmaz, uğruna ölümlere gidip geldiğimiz bu takım bizim. Vermeyiz ellere.

11 yorum:

sembolist dedi ki...

Abi çok doğrusun.. İçizdeki sarı kırmızı aşk bir fener mağlubiyetyle yıkılcaka cinsten aşağılık değil... Hatırlar msın,2000-20001 sezonu.. Lucescu'nun ilk yılı.. Fenerin başında Denzili vardı.. Kadıköydeki Fb-Gs naçı vardı.. Şampiyonu belrleyecek maç..(Meşhur hayavan dışkıları ve sidikli torbaların taraftarımıza atıldığı maç). Ve Beraberlğin bizi şampiyon yapacağı maçta yenlmiştik. Ve o maçta Emre(şimdiki satılık it) başbaşa bir pozisyonda çok garip bir vuruş yapark topu auta attıı.. O günler bi şeyler düşünüp sonra kendi kendime 'olmaz böyle bişey' demiştim.. Vallahi de billahi de doğruymuşş. O maçta bizi satmış şerefsiz.. Hakan şükürün bildği söylemedği şey bizim şampiyonluğumuza mal olmuş.. Resmen pislikler gün yüzüne çıkıyor..

benikoyupgitme dedi ki...

Akıl almayacak enteresan şeyler oluyor..

eski kaptanımız herhalde dubai 3. liginden iyi bir teklif gelmeyince bari yorumcu olayım diyerekten gündeme tıpkı küçük versiyonu olduğu gibi galatasaray'ı karalayaraktan ''bomba'' gibi açıklamalar yaparak oturdu. Anlaşılır şey değil. yıllarca o formayı giymiş, kaptanlığını yapmış bir adam 2-3 yöneticiye kızıpta koca galatasaray'ı alaşağa edecek yorumlar etme cürretini kendinde nasıl buluyor ?

Aydın yılmaz konusunda kesinlikle haklısın abi. Daha ciddi bir kerametini görememişken bu kadar havalanmak hayra alamet değil. Futbol piyasası kendinden sıçrama beklenilipte şu an hangi kulüpte oynadığı belli olmayan sayısız futbolcu ile dolu. Sinirden bir çok galatasaraylı deivid'in golünden sonra televizyonun başını terkettiği için bu kardeşin o formayı aldığını görmedi ki sen bu noktayı iyi yakalamışsın abi. Akıl alır şey değil !! Birde çıkmış rıdvan efendi genç futbolcular arda'yı örnek alıyor böyle profosyonellik dışı hareketler yapmamalı diyor ağzından tükrükler saça saça !! Keşke her genç, her galatasaraylı arda turan, hasan şaş gibi profosyonel !! olsa.. Neler oluyor bizim gençlere ? Yoksa altyapımızdan yeni emre modeli gençler mi çıkıyor anlayamıyorum..

SEFA dedi ki...

Kabul edin ki Nazmi Bey ve onun gibi hayal görüp tarihin en büyük kadrosu lakırdısına galiba geçmişi bilemeyen görmeyen kardeşlerimiz inandılar.Korkmayın arkadaşlar bu mağlubiyetler bu camiayı daha da akıllandırır.Ya bu geberik kadro şans eseri Feneri yenseydi kahraman olurlardı Allah muhafaza.Biz 5 sene bekledik fener galibiyeti görebilmek için çocukken.Sonra ne mi oldu?Kadıköy zaferleri,Avrupa yarı finalleri,Uefa,Süper Kupa geldi.Bir musibet olmadan anlamaz bu Adnan Efendi...

sembolist dedi ki...

Feneri tutup da,sırf ego tatmni için Galatasaraymız hakkında yorum(anti) yapanlar ve galatasaraylıymış gibi konuşanlar şerefsizdir...

hadesperado dedi ki...

vay be dünkü çocuk aydına bak sen, abi deivid yengecinin golünden sonra tvyi kapattığım için görmemiştim, yazdığın iyi oldu...

bundan sonra emreler çıkmasın içimizden, dediğin gibi si...in gitsin şerefsizler.
ulan o taraftarından utan be, ne demek bir fenerlinin formasını almak ya... sanki çok b.k yediniz maçta da...

bundan sonra takımdaki en kral cimbomlu (Arda bir kenara) LiOncoln'dür gözümde, şu dereceye getirdiler insanı ya, ayıptır...

Kayaoğlu 29 dedi ki...

Cok dogru yazmissin, ellerine saglik. Hakan mac günü cikip beraberlikten, Emre'nin fenerliliginden bahsetti. Böyle bir sey olur mu Allah askina? O formayi Galatasaray fomasiyla degistirenler benim gözümde bittiler. Aydin konusunda da %100 haklisin. Daha hic bir sey yapmadi, kücük daglari ben yaratti havasinda dolaniyor

sefa dedi ki...

Sembolist evlat;
Eğer kastın bensem eğer;Vücudumda Fener maçlarından kalma 2o küsur senelik izler mevcut hala.34 senedir tribündeyim.Biz İnönü de M.köyde hatta kimse geceden gidemediği zamanlarda bile Kadıköyde,Spor Sergi de itle köpekle savaştık bu renklerin geleceği için.Önce faydalı Galatasaraylı olmayı öğreneceğiz.Aptal 40.000 taraftarla ve etnik azınlık psikolojisiyle herkese çamur atarak maç kazanamazsın ama akıllı azınlıkla herşeyi yaparsın takımın adına.Ben ve benim gibi gerçek Galatasaraylılar galibiyet sonralarında Florya ya gidip lay lay lom yapmayız.Ben 14 sene beklediği halde daha da bağlananlardanım.En berbat günlerde de oradaydım eksi 10 derecede Donanma Kupası angaryalarında da oradaydım.Lağım sularında boyum 1,95 olduğu için çoluk çocuğun ayağını suya değdirmemek için köprülük yapan da bendim.Tüm Dünya da cebinde bayrağı ile dolaşan da bendim.
Ama hiç iyi günlerde forma giyip şirinlikler yapmadık.
Burada görüyorum ki herkes birşeyler yazıyor,atıyor tutuyor.
Arkadaşlar bizim diğerlerinden farkımız budur;Tarikatçı da,ataist de,yobaz da,aydın da tek bir payda da buluşacak.Tek Payda GALATASARAY dır...

sembolist dedi ki...

O zaman bir problem var.. Bu kadar şey yaptığını idda edip de,Galatasaraylı olmayı beceremeyenlerdensin...Bu kadroya kötü demek için ancak ve ancak ezik olmak gerekir.. Ve onların yeri burası değil... hadi... Bu ortak paydada senin yerin rakip taraftar tribünü..

sefa dedi ki...

Evlat Lucescu der ki;
-"Köpekler istedi diye Atlar ölmez"
Bilmem anlatabildim mi?

sembolist dedi ki...

Doğru,sen istedin diye biz(galatasaray) ölmeyeceğiz..

hadesperado dedi ki...

yapmayın be renktaşlar...
köpekleri sevindirmeyin...