29 Mar 2008

Haldun Alagaş'da Vukuat Var


Ben basketboldan anlamam, sevmem, seyretmem, ilgilenmem. Galatasaray basketbol takımını say deseniz 3 kişi sayamam. Cahilliğimin kusuruna bakın isterseniz. Fakirlikten gelme taraftar olduğumdan sadece bir spor dalıyla ilgilenebildim. Futboldan başka spor ne yaptım, ne izledim ne yapanı gördüm etrafımda. Galatasaray'ında bir defa basketbol maçını seyrettim zamanın behrinde.



Ama bir kaç gündür, Abdi İpekçi'de olup bitenleri duymaktayım büyük Galatasarayın her spor dalına ilgi gösteren destek veren taraftarından. İnfial içindeler, hayatında hiç küfür etmeden büyümüş neslin ağzından ana avrat küfürler duyulmakta. Maçta olanlardan çok maçı yayınlayan üstelik ciddi ve güvenilir bulduğum yasaklanmamış(Bizde Atv,Kanal D, Show Tv izlemek maç hariç yasaktır) televizyondan duyulan aşağılık yorumlar, Galatasaray'lılara çok koymuş. Çok küfür etmişler, herkes televizyonu telefon ve mail yağmuruna tutmuş. Hınçlarını hırslarını alamamışlar.
Savcıları göreve çağırıyor ihbar yapıyorum. Bu hafta Ali Sami Yen'e girişi yasak olan Galatasaray Taraftarının en ateşli, en öncü, en acilci birlikleri Beykoz ile oynanacak basketbol maçında olacaklardır. Ellerinde pankartlarla, muhtemelen başka şeylerle de en yoğun biçimde başta NTV televizyonuna sonra da sırasıyla kim hakkediyorsa saldıracaktır.
Galatasaray'ın sahibi taraftarıdır. Bir kez daha görüldüki kim yönetirse yönetsin spor sahalarının dışında Galatasaray'lı sporcuları(hangi dalda olursa olsun) koruyacak, kollayacak, gerekirse saldıracak yetkili birimleri yoktur. Taraftar ise durumdan vazife çıkararak haksız gördüğü her durumda direnme hakkını kullanıp saldıracaktır. Saldırmalıdır, sonuç her zaman kısa vadede takımların aleyhinedir ama uzun vadede büyük takım taraftarının refleksidir. Dosta güven, düşmana korku saçan refleks.
Ey büyük Galatasaray Taraftarı; kendi göbeğini kendin keseceksin, kendi beşiğini kendin sallayacaksın. Senin bu yıllarda, bu yollarda , damarlarında akan sarı kırmızı kandan başka motor gücün yoktur.

Hiç yorum yok: