25 Ara 2008

Futbolu Sevdirenler;Uğur Tütüneker


Ne yapsak olmuyordu işte. Bir önceki sezon Derwall'li takım averajla şampiyonluğu kaybedince çok üzülmüştük. Son maçta Sarıyer'le oynayıp, Trabzondan gol haberi gelmeyince Galatasaray'ı ''feda olsun'' tezahüratıyla tatile yollamıştık. Ne de olsa biz beklerdik 1 yıl daha. Yıllardır beklenen şey sadece Şampiyonluk değildi bizim için. Televizyonlarda seyredipte yanlarına yaklaşamayacağımız takımları eleme zamanı gelmişti. Avrupa Stadyumlarının tepesinde Galatasaray hayaletinin dolaşmaya başladığı yılların arifesiydi.

Almanya'dan transfer edilmişti. Sanki bir ayağı kısa gibiydi, koşarken yalpalardı. Tribünler uuuuuu, uuuuuu diye çağırırdı. Uve derdik kendi aramızda konuşurken. Uzun yıllar sonra gelen şampiyonluğun en büyük oyuncusuydu. Sayesinde o zamanlar çalıştığım bankanın müdürü Emine Hanım Galatasaray'lı olmuştu. Şimdiki Galatasaray taraftarı için son 4 maçın Lincoln'ü ne ise bizim için bütün bir sezonun Uve'si aynıydı. O zamanlar asistleri sayan, takan yoktu, sayılsaydı, böyle bir istatistik yapılsaydı uzak ara Uğur Tütüneker birinci gelirdi.

İkinci sezonunda Tanju Çolak geldi takıma. Lincoln-Baros ikilisiydi. Tanju Çolak'ı Avrupa Gol Kralı yaptı. Altın ayakkabının teki onun olmalıydı aslında. Unutulmaz maçları oynadı, unutulmaz goller attı, unutulmaz goller attırdı. Bir Galatasaray'lı olarak futbolu bıraktı. Bir Galatasaray'lı eski futbolcu olarak yaşamını sürdürmektedir.

222 lig maçına çıkıp 40 gol atmış, attırdıkları sayılamamıştır. Resimdeki maç Neushatel maçıdır. Şu resimdeki konsantrasyonu, o maçın tarihe geçeceğini maçın başında söylemiştir zaten.

Yeni doğan çocuğumun beşiğine resmini astığım ilk Galatasaray futbolcusu, Uğur Tütüneker; Galatasaray sevgimin ivme kazandığı yıllardaki motor gücümdün. Seni çok sevmiştik, formanın içindeykende, formanın dışındaykende. Selam olsun her neredeysen Büyük Galatasaray'a Avrupa Fatihi madalyasını taktıranların başında gelen büyük futbolcu. Her zaman büyük olarak kalacaksın.

5 yorum:

benjcev dedi ki...

hatırlıyorum, sami yen'deki frankfurt maçında gol atmıştı. fakat bir saniyelik görüntüde, kapalı üstten alta davulun düştüğünü görmüştüm.

bir de roma maçında, adamın ayağına tekme atıp çıkmıştı uğur, oysa ki o yıl onları da eleyebilirdik. gerçi arif girmişti sanırsam uğur'un yokluğunda.

ve son olarak, küçükken pazardan alınmış naylon (laylom) formam vardı, hani insanı alerjiden alerjiye koşturan, cızır cızır ses çıkan hareket ettikçe. işte ananemden o formanın arkasına 10 yazmasını istemiştim. tanju giriyordu o zamanlar. kadıncağızın kolayına gelmiş olacak ki, 7 yazmıştı. ondan sonra benim idolüm uğur oldu mecburen. iyi ki de olmuş, tanju fener'e gitmişti.

neyse ne yorum yazdım ya, iyi günler. saygılar sevgiler.

Adsız dedi ki...

Nazmi sabah geldim ofise, afyonum patlamamış daha. bir bakayım dedim bloga, o Sarıyer maçını hatırladım.

"Atmasan da dokuz on, hızlı bu gün Trabzooon" deyi bir saçma tezahürat ile züğürt tesellisi arayan taraftar aklıma geldi, güldüm. Güzel günlerdi.

Maç çıkışı kararsız kalmıştım, bir
Gümüşsuyu'na doğru 200 metre yürüyordum sonra siktiret deyip Beşiktaş'a dönüyordum. Nereye gideceğimi bilemedim uzunca.

Sonra Karaköy-Kadıköy vapurunda buldum kendimi. Doğru diyorsun, beklerdik anasını satayım bir sene daha.

Bir de hayatımda en çok sevdiğim Ezik galibiyeti türü son dakikada bir golle galip gelmek ve santra bile yaptırmamak idi Papazın Çayırında bu güruha. Onu da sağolsun Uğurum halletmişti bir keresinde. Şahane idi...

hadesperado dedi ki...

işte beklediğim yazı abi, çok teşekkür ederim, Uğur benim için idol bir Galatasaraylı futbolcudur... ne olursa olsun kim ne derse desin (ki kimsenin haddine değil) onun yeri ayrıdır...

Çetin abi, selamlar...

Adsız dedi ki...

Zar zor penaltı golüyle 1-0 yenmişiz Sarıyer i hava 40 derece kollarım 1 hafta soyuldu güneşten.Maçtan sonra Kazan birahanesinin önünden karakargalarla küfürleşerek geçmişiz.Namağlup 2. olmuşuz.Ve o sene Güneş gibi doğdu daha TSYD de koydu A.S.Yen de Fener e,sonra 1 ay sonra dk 89 da koydu Kadıköyde yine Fener e.O artık hepimizin baştacıydı.Unutulmaz Gelmiş geçmişlerin mutlak ilk 11 inde yeri vardır.

aslan-murat dedi ki...

abi yazını çok beğendim ..uğuru çok severim ama yazının bir yerinde yazmışsın tanju altın ayakkabının birini ona vermeliydi diye..abi o sene uğurun 2. senesiydi ve fıtık ameliyatı olup uzun süre oynamamıştı..yani o sene katkısı sınırlıydı takıma sezonun son 2,3 maçında tam kendine gelmişti hatta tanjunun rekor kırdığı adana demirspor maçında sonradan girip 2 gol atmış son şampiyonluğu garantilediğimiz maçtada bolu spora tek golümüzü atıp şampiyonluğumuzu taçlandırmıştı..