1 Kas 2008

Skibbe'yle Deplasman Maçı Oynamak


Hepimizi maymuna çevirecek gibi görünüyor. Çok sevdiğimiz, büyük Galatasaray'lıların(azınlıktakiler, belki de tek kişi(Atahan)) cımbızla ayıklayarak çıkardığı yorumlara bakılırsa, kendisinden umut kesmeyenler var. Yani Galatasaray tarihinin Sigi Held'den sonra görüp görebileceği en kötü Hocası Gerets'in şampiyon olması gibi bir şey olacak eğer Galatasaray şampiyon olursa. Tarihimizin2.5 uncu kötü hocası şampiyon olur meraklanmayın. Sonrada kovulur gider.




Galatasaray hocası takımı şampiyon yapsın diye görev almaz. Karizmadır, örnek olması gerekir, kendisinden sonra gelenlere yol göstermesi akıl vermesi beklenir. Rakibi ürkütmeli, takıma, taraftara güven vermelidir. Hiç sevmediğim Fatih Terim kulubedeyken, maç gitti gidecek derken gözlerimin futbolcuya değilde kulubeye çevrildiği çok olmuştur. Bu adam ömrümü çaldı benim, bir kere bile seyretmedim kendisini. Ne sahaya çıkarken, ne gol atmışken, ne yemişken. Yolda görsem tanımam belki de. Beyni futbolun Ainstain'i olabilir, geleceği çok parlak olabilir bana ne. Neymiş efendim Alman Milli takımının hocası Löw'de Fener'den Bursa'dan kovulmuş. Bugün bana gelse gene kovarım. Sabredelimmiş. Nesine sabredeceğim bildiği garanti şeyin.

Orkun bey 5 lik olmasa Türkiyede tek bir futbolseverin ismşni bile bilmeyecek olduğu birinin bize hüküm etmesine dayanamıyorum. Yok sakatı fazlaymış, yok hakem ofsaytı görmemiş. Futbol oynamayanlar ne bilecek. Galatasaray'ın başındaki hoca çıkın bu maç yenilin lan dese bile takım çıkar yenmeye oynar. Sen oyunun gidişatına göre siper alacaksın. Oynanan maçlardaki çıkarılan oyunlar şahittir. Adam dışarda beraberliğe razı. İçerde taraftar asla takımın gardını düşürtmez. Nitekim de hep öyle oluyor. Kimle oynanırsa oynansın Ali Sami Yen'de puan kaybetmek mucize olur. Gaziantep maçı çok kolay geçilecektir. Sonraki Benfica maçı ve devamındaki Fener maçını bu adamla, ya da bu adam kafasıyla geçebilirseniz ben bu yazı yazma işini bırakıyorum. Tarihin en büyük kadrosunu ligin ortaları gelmiş, liderden 4 puan gerideyiz bir şey değilmiş züğürt edebiyatıyla savuşturan taraftarlara yazık.

Geçen senenin sonlarındaki diriliş tez zamanda gerçekleşmelidir. Bizim ihtiyacımız hocanın vereceği 442-4123 taktikleri değildir. Tek ihtiyaç gazdır,motor gücüdür. Ne yazıkki o gazı verecek yürek bu çapı düşük Almanda mevcut değildir.

6 yorum:

hadesperado dedi ki...

işin özü budur Nazmi abi, eyvallah...

Geçen senenin sonlarındaki diriliş tez zamanda gerçekleşmelidir. Bizim ihtiyacımız hocanın vereceği 442-4123 taktikleri değildir. Tek ihtiyaç gazdır,motor gücüdür. Ne yazıkki o gazı verecek yürek bu çapı düşük Almanda mevcut değildir.

scapula dedi ki...

Nazmi Abi,

Ayrıldığımız nokta belli işte. Sen diyorsun ki, Galatasaray teknik adamının teknikle taktikle işi olmaz, gaz versin yeter. Ben de diyorum ki, bu destur anca Türkiye'de geçer.

Skibbe, bizi Avrupa'da başarıya kavuşturacak olan teknik adam, bana göre. Teknik açıdan son derece donanımlı ve zeki. Lucescu'dan sonra ilk defa böyle bir teknik adamımız oluyor. Vaktiyle Luce'ye "Çok kötü futbol oynatıyor, zevk alamadıktan sonra kazanmak neye yarar." diyenler şimdi Luce'yi mumla arıyor. Skibbe de Avrupa'nın geleceği en parlak teknik adamlarından biri. Almanya'da yaşayan veya Alman futbolunu takip eden kime sorsan, geçen yıl ligde en iyi futbol oynayan iki takımın Bayern ve Bayer Leverkusen olduğunu söyler sana.

Neyse, senin fikrin değişecek değil, biliyorum. Takım çok da iyi gitmediğinden genel görüşün bu olması da çok doğal. Ama ben de kendi kendime bu hocaya güveniyor ve destek veriyorum. Çok kısa bir süre sonra, sakatlık belası peşimizi bıraktığında, Skibbe istediği futbol kıyafetini Galatasaray'ın üzerine oturttuğunda, seyreyle sen Galatasaray'ın oynayacağı futbolu.

Ama o zaman da, "Karizması yok, gaz vermiyor." deme. Bu kadar eleştiriye karşı gıkını çıkarmayıp, daha sonra aldığı sonuçlarla cevap veren adam, başarılı adamdır. Başarılı adam da, karizmatik adamdır.

Sevgiler ve saygılar;

Nazmi Hasdemir dedi ki...

eĞER KENDİNDEN DAHA GÜCLÜ TAKIMLA OYNUYOSAN TAKTIK TEKNIK, HILE HURDA,KOLPA, YALAN, KÜFÜR, TEKME, TOKAT, SANS, BÜYÜ,TOTEM, , KORKUTMA, HAKEMİ ALDATMA, ETKİ, ALTINA ALMA, YANİ KAAZANMAK İÇİN HER YOLU DENEYECEGIN HERŞEYİ YONETECEK BİR BAŞA ELBET İHTİYAC VAR. bU ADAM DA BU ADAM DEĞİL.aNKARASPORU, ESKİŞEHİRİ YENMESİ İÇİN GALATASARAYIN HOCAYA MOCAYA HELE BU ADAMA HİÇ İHTİYACI YOK.SİNİRİMİZİ BOZMASIN SAKLANSIN KULUBEYE CIKMASIN BAŞKA İHSAN İSTEMİYORUM.

Arda Bekbölet dedi ki...

ata ben sana desem ki, 5 sezondur çok büyük isimlerin arkasında sabri sarıoğlu oynuyor ve hangi liverpoolluya sorsan "çok büyük bir sağ bektir sabri" der; bu doğru mu olacak? skibbe, sabrinin teknik direktör versiyonudur

sefa dedi ki...

Nazmi Bey..!
Ben 38 yaşımdayım 35 senedir en az senin kadar canlı ve kanlı heryerde takip ettim Cim Bomu.Tarihin en büyük kadrosu tabiki de bu kadro olamaz.Bu kadro Fettah,Sefer,Müfit,Erdoğan,Çaycı Ahmet ve H.İbrahimli beklerin oynadığı kadrolardan bile daha çok kazmadan ibaret.Çaycı mı yoksa H.Balta mı?Ben Çaycıyı,Erhan Önal'ı canlı kanlı Es Es maçındaki gibi H.Balta gibi rezil olurken görmedim.Sebep ne ruh yok.Takımın yarısı yabancı.Bu bize ters.Sonunda bizi de Fener e benzettiler.

Kapali Ust dedi ki...

Sezon başında Skibbe'ye destek verilmesi kanaatindeydim, yetenekli bir hoca olduguna inanıyordum, halen de yetenekli olduguna inanıyorum ancak kenardaki goruntusu takıma hakim bir goruntu degil, hic kimseye de guven vermiyor.. Bir takıma da hakim degilsen, istersen dunyanın en yetenekli, zeki hocası ol ise yaramaz, Skibbenin bu gorntusunu acilen degistirmesi lazım, ya da Galatasaray'ın Skibbe'yi...