1 Ağu 2008

Bükreş Yıldızı (Steaua Bükreş)

Ayaktaki Becali, direğin arkasındaki ben, yanımda Ökkeş Polat. 1996 Şampiyonluk Yemeği. Bükreş.

5.4.1989 unutulmaz Yarı final maçı Bükreşte. Hayatımda ilk kez yurt dışında Galatasaray'ı seyredeyorum. Rotariu'lu, Lakatus'lu, Muntiano'lu, Dimitrescu'lu, Hagi'li efsane Steaua Bukrasti ile Simoviç'li, Bülent'li, Prekazi'li Tanju'lu efsane Galatasaray'ın maçını.

Nikolai Cavuşescu'nun son zamanlarıydı. Maçtan önceki şehir turunda Dünya Harikası Herestrio gölünde balık yemiştik. Maçta ne olduğunu anlayamadan 2-0 geriye düştük. Hagi Simoviç'e takmıştı. Tam önümüzden şimdi olsa ofsayt olmayan pozisyonda Tanju atmış, hakem saymamıştı. 4-0 yenilerek döndüğüm ülkede iki şey için dilek dilemiştim.
1- Hagi Galatasaray'da oynasa

2- Bu ülkeye yeniden gelsem
Ben Hagi buraya daha gelmeden Romanya'da buldum kendimi. 1994 de Balkanların Başkentindeydik artık. Ekmeğimizin başkenti. İkinci vatanım romanyada kaldım 2000 yılına kadar. Steaua Bukresti'ye sevdalandık artık orada. Lung'lu, Filpescu'lu, İlie'li artık solmaya başlayan büyük Bükreş Yıldızını.

Sonra ben oradayken Hagi buradaydı. Hayallerimin futbolcusu Galatasaray'daydı. Hagi'li Galatasaray maçlarını izlemeye denk getirirdik seyahatlari. Oradayken denk gelirsek mutlaka Steau maçına giderdik. Hatta biz oradayken Fenerbahçe gelmiş biz kendi takımımızı tutmuştuk elbette. Kırmızı- lacivertli Rumen takımını.

Hep isterdim Steaua Galatasaray'la eşleşsin bir kere. Bu gün sabah takımlara baktığımda Steaua çıksa dedim. Gök tanrı beni bu kez sevindirdi.

3 senedir gitmediğim Bükreş'e yollara düşmenin vaktidir. Galatasaray- Steaua Bukreşti maçı beni ağlatır. Bekle beni bir zamanlar padişah hayatı yaşadığımız Balkanların Las Vegas'ı Bükreş, bekle beni kale arkanda Rumence tezahürat yaptığım Bükreş Yıldızı. Sonsuza kadar parlayadur

1 yorum:

hadesperado dedi ki...

Nazmi abi büyüksün, ne hatıralar var sende be, valla kıskanıyorum ama öyle artniyetli değil, Galatasaray sevdası işte napalım...