16 Tem 2009

Taraftarınla Çok Yaşa


Galatasaray'ı Canlı Kaç Kez İzledin? Diye sorduk, saygıdeğer izleyicilerimize. Sonuçlar açıklandı,
Hiç; 23 (21%)
0-10; 22 (20%)
10-50 ;18 (16%)
50-100;17(%15)
100 den fazla;13(%11)
500 den fazla; 16(%14)

Yorumlara geçersek eğer, hiç maça girmemişlerle, bizim gibi ömrünü tribünde geçirmiş fosillerin oranı hemen hemen aynı. Arada muhtemelen genç nesil var, her maça giden ancak yaşı itibarıyla kıdemli başçavuş olmak için maç sayan bizim çocuklar.


Anlayamadığım maça gitme sayısı 10 u geçmeyenler. Acaba yeni mi başladılar desem, olmaz maç çı bir senede gider o kadar maça.


Hiç maça gitmeyenlerin oranı fazla, ben hem beni okuyacak hem de hiç maça gitmeyecek olanların sayısının bu kadar olacağını tahmin etmedim. Yurt dışında olabilir bu renkdaşlar, ancak nerde olursan ol be kardeşim, Galatasaray en azından bulunduğun ülkeye, şehre, şehrinin yakınına hiç mi gelmedi? Ben maça gitmemiş olanları bu sene maça götürmeyi taahhüt ettim, bana başvursunlar, durumlarını değerlendirip onları Ali Sami yen stadına çıkartmak boynumuzun borcudur. Biz bir nevi amatör kulüp ve taraftar yöneticisiyiz. Amaç bir iki ve daha fazla(vietnam) Galatasaray'lı yaratmak.


Bu yazıları okuyanlar arasında bulunan, 500 barajını devirmiş kıdemli taraftarlara birer madalya takacağım. En kısa zamanda madalyaları hazırlatıp, hak sahiplerine dağıtacağım. Her maça gelirken şeref madalyalarını taksınlar ve gururlansınlar.


Bendenize gelince ilk başlarda gittiğim maçları sayıyordum, hatta kadroları bile yazıyordum, bir süre sonra yazacak yer kalmayınca saymayı bıraktım. O yüzden tek tek hatırlayamayorum. Ancak şunu söyleyebilirim, 1970 den beri kendi sahamızdaki bütün yabancı takımlarla oynadığımız maçlarda vardım. Yurt dışında final dahil 9 maçı izledim ve tahminim 900 ila 1000 maç arasıdır takımı sahaya çıkarken gördüğüm maç sayısı.


Büyük Galatasaray taraftarı; Sevgili takımımızın, bundan sonraki gelişmesiyle, maça giden sayısı artan bir ivmeyle yoğunluk kazanacaktır. Bu sene vaaddedilenlere bakılırsa son senemiz Sami Yen'de. Bu mübarek stadyumda maç seyretmek isteyenlerin sayısı sınırlı. O sınırlı sayının içine dışardan girmek bayağı güç. Her maça gidemezsin yani. Yani ne yap yap bu sene daha fazla maç seyretmeye bak. Sonraki sezon 50.000 kişinin içinde olmak çok kolay olacak.


Bu akşam dandik de olsa maceraya başlıyoruz. Orta Asya'dan doğacak bu sene Avrupa'nın kabusu. Haydi rastgele,

1 yorum:

hadesperado dedi ki...

Hiç maça gitmeyenlerin oranı fazla, ben hem beni okuyacak hem de hiç maça gitmeyecek olanların sayısının bu kadar olacağını tahmin etmedim.

abi maça götürecem sözünün de etkisi olmuştur belki :))

şaka bi yana yaklaşık 20 maça gidebilmiş biri olarak yazdığın maç sayıları inanılmaz, ne büyük nimet...