16 Mar 2009

Yorumların Yorumu


Dünden beri yağmur gibi yorum geliyor. Hatta beni tanıyanlar şahsen arıyorlar. Çoğu benimle aynı fikirdeler, Kaptan'ın yanlış yaptığını düşünüyorlar. Azı haklı bulmuş, Galatasaray disiplinine Lincoln feda edilmeliymiş. Kimi Kaptan'ın aşırı motivasyonda olduğunu, oynadığı zaman ve çalıştırdığı takımlarda kazanmak için canını bile verircesine kastığını ancak bu kasmanın sadece kendisi için olduğunu yazmış. Unutulmaz Gençlerbirliği maçı unutulmayacak da. Kimi Arda'nın iyi oyununu Lincoln'e kesilen cezaya bağlamış, yani Arda sevinmiş Lincoln yok diye. Biri demiş ki disiplin disiplin diyerek hocalığını unutmuş, Arda'yı çıkaramamış o sırada golü yemiş, yinede Lincoln yerine Serkan Kurtuluş'u oyuna aldığına kızmış. Galipken forvet çıkarıp gelecekte forvet olmak isteyen Yaser'i sokmuş, yine de Lincoln'e taviz vermemiş. Bir oh olsun demiş, Lincoln'de kimmiş Bülent Korkmaz'a niye çıkardın beni diye çıkışacakmış. Biri benim Galatasaray'lı olmadığımı artık okumayacağını yazmış.......

Görünen o ki Lincoln ve Bülent Korkmaz konusunda en azından bizim gurup aynı görüşte değil. Olmasın da zaten, hepimiz ayrı insan ayrı beyiniz. Ortak tek noktamız Galatasaray bağımlısı olmamız. İflah olmaz Galatasaray'lıyız hepimiz. Kimimiz tribünlerde, kimimiz bulunduğumuz mekanlarda, Galatasaray kazansın diye, Galatasaray yücelsin diye ellerimizden geleni ardına koymayız. Futbolcular konusunda değişik görüşlerimiz var. Kimimize göre, Sabri oynamasın, kimimize göre Ümit Karan. Kimi sol beke Volkan'ı, kimi Alpaslan'ı koyar. Nonda'yı bile tutanlarımız var hala. Kale'ye Aykut'u koymak isteyenimiz çıkar. Tek bir istisnamız vardır, o da Arda Turan'dır. Gözbebeğimizdir, Arda Turan'ı az sevenimiz bile yoktur. Galatasaray'ın onurudur, Galatasaray'lının gururu. Meneceri kova kaleci Ahmet Bulut, her ne kadar Arda'mızı bizden koparıp cebine para koymak için çırpınıyorsa da, kolay değildir Arda'nın bizden ayrılması.

Ben giden Hocamız hakkında, adını duyduğum andan beri olumsuz yazdım. Kişiliğiyle ilgili değildi sorunum. Belki de Dünya'nın en iyi insanıydı, ama ben kendi düşüncelerim ve yılların birikimiyle saldırdım Çaylağa. Galatasaray'lılıktandı bunca savaş. Ancak Skibbe kovulacak diye de Galatasaray yenilsin hiç istemedim. Hayatımda hiç bir maçta, eşşek yükü bahis oynasam bile ki-oynamam- yine de yensin isterim. İstediğim ve beklediğim oldu Skibbe'yi kovdular. Artık adını son kez bu sütunlarda telaffuz ediyorum, bundan böyle etiketler tarihindedir kendisi. Yerine bir ömürünü beraber takip ettiğim Büyük Kaptan'ımızı getirdiler. İlk ve son oynadığı maçtaydım. Bir tek maçında bile kendisine tepki koymadım. Başımızda yeri hazırdı, hangi kademede olursa olsun kapımız açıktı. Gönlümüzün kapısı elbette, diğer kapıların kilitleri ne yazıkki bizde değil.

Peki şimdi ne yapacağız biz. Galatasaray'lı Sabri için neler çektiğimiz ortadayken, Bülent için tavrımız ne olacak. Bu kadar basit bir işi niçin zorlaştırıyor, anlaşılır değil. Seni Büyük Kaptan yapan, hiç bir hocaya(Fatih Terim dahil) yedirmeyen, 20 sene arkanda, yanında, önünde bulunan bu taraftar, sonunda getirdi seni başa. Sanma ki Galatasaray Başkan'ı, seni layık gördü bu makamlara. Adnan Polat futbolu hepimizden iyi bilir, taraftarın nabızmetresini ölçen alet ondadır. Hagi'nin gelişi gibi getirilmek istendin, büyük bir maçla başladın Hagi gibi. 3 maç sonra değiştin, ayrıntılarla uğraştın, takım elbiseye, cekete dikkat ettin. Güç gösterisi yapmana, kendini ispat etmene, taraftara kabul ettirme girişimine ihtiyacın yok.

İşin çok kolay Bülent Korkmaz. Senden önce Fatih Terim ve Hagi'ye olduğu gibi taraftarın neticeye bakmaksızın desteği arkanda. Biz ne dersek onu yapacaksın, bize profesyonellik, hele ki senin gibi bir amatörün uygulayacağı profesyonellik ters gelir. Bizi bozar, taktik, teknik, tandem, sistem. Eşofman giyip maça çıkacaksın, bırak şık görünmeyi, mahalle maçı hocası gibi ıslık mıslık, el kol hareketlerinı bırak. Saldırın diyeceksin topçularımıza, topu kapmak için bastıracaklar, topu kaptıklarında hücum edecekler. Her biri en az Arda kadar koşacak, Milan Baros gibi formasını öpecek. Gerisini bize bırak, biz hallederiz, inan Ali sami Yen mezarlığı nice büyük takımın leşiyle doludur. Bunların çoğunda sende vardın Kaptan. Hatırla final maçında çıkık omuzla oynadığın da sana dayan diyen Fatih Terim'miydi, yoksa kale arkasına ''dağ başını duman almış''diye ağlayan bizmiydik.

Biz hepimiz, Galatasaray'ın biraz daha büyümesi için varız. Sen bırak eski arkadaşlarını da, taraftara sığın. Tribünler, senin motor gücün olsun, sesimize kulak ver. Asla kaybetmeyeceksin, sahada yenilsen bile kazanacaksın. Bu taraftar Galatasaray'ı şampiyon olsun diye sevmiyor,

Galatasaray sen olmazsan bu hayat çekilmez, yenilgin yastır, haydi bastır.

4 yorum:

Kzmrt dedi ki...

işte budur hocam, eline, aklına sağlık.

lincoln hadisesinde sizinle farklı açılardan baksak da, bizim yapacağımız en fazla farklı açıdan bakmaktır, durduğumuz yer her daim omuz omuza sarı-kırmızının yanıdır, kendi aramızda adam gibi tartışırız, sonrasında el ele kol kola maça gideriz. gidip de başka taraftarlar gibi oyuncumuzu dövmeyiz, tepkimiz varsa da lafımızla, tezahüratımızla isyanımızı gösteririz.

lincoln-bülent olayının bize de, bu ikiliye de göstermesi gereken şey, yeniden kolkola tek Galatasaray olmaktır. nasıl ki biz tribünde kayıtsız şartsız bu renklere destek vereceksek ben bülent kaptandan da lincoln kardeşimden de sahada bir bütün olmalarını bekliyorum. maç başında ikisi beraber tribünlere geldiler mi, hele bir de sonrasında lincoln ün gayretiyle bir gol olup da birbirlerine sarıldılar mı (çok şey mi bekliyorum bilemedim, ama galatasaray böyle birşey, siz de bilirsiniz) biz hamburg u inanın ki beşleriz, hatta belki daha da fazla.

sizin bülent e tepkiniz de, benim lincoln e tepkim de sevgimizdendir neticede. nasıl ki insana en çok koyan kendi ailesinin, kanının canının hatasıdır, bizimki de böyle birşey sanıyorum hocam.

bizim bizden başka rakibimiz yok hocam, şahsi görüşlerimiz farklı olsa da, akıllarımız birbirinden başka şey dese de bu kalp var ya bu kalp, bu renkler için atar, gerisi hikayenin en önde gideni.

cehenneme 2 gün kaldı,

ha bir de bugün kewell ın defansta oynayacağı hakkında yazılar var, ama kewell bombalamalı ki hamburg kalesini, yıkalım ortalığı yahu.

saygılar.

Adsız dedi ki...

bugünkü sabah gazetesi haberinde lincoln e 30 bin euro ceza kesildiği söyleniyor,

kaç günlük haberi ısıtarak bir daha önümüze koyuyor adamlar, maksat nedir, birbirimize düşmemiz,

yok öyle yağma! oyarlar adamı.

Adsız dedi ki...

abi resmi sitede ardanın oynaması zor diyorlar o kasap tarabzonun amına koyım ben

Adsız dedi ki...

arda nın oynaması zor demişler ama bence hamburg u uyutma taktiği bu :)