22 Eki 2008

Arsenal'ı Seyrettim


17 Mayıs 2000 de seyretmiştim Arsenal'i. Seaman'lı, Viera'lı, Hanry'li, Overmans'lı, Suker'li muhteşem takımı. Bakalım ne durumda diye. Bıraktığımız yerde bile otlamamışlar. O günkü Galatasaray, bu günkü Arsenal'le oynasa maç ne uzatmalar giderdi, ne de penaltılara. Ben Arsenal'i seyrettim, bu kadar laubali, bu kadar çok pas hatası yapan İngiliz takımını.

Fenerbahçe ile oynadılar. Dikkatle izledim, Fenerbahçe'nin kalesinde kaleci olsa 3-0 galip bitirecek maçı. Adamların tek taktiği ofsayt üzerine. Bir adamı ofsaytta tutup, diğerine derin pas atarak attılar bütün golleri. Aynı taktik Luis Aragones'indi. Buldukları gol pozisyonlarını değerlendiremediler. Fenerbahçe'nin oyununu beğenmemeişler. Nesini beğenmemişler anlamadım. Arsenal'e karşı bu kadar gol pozisyonunu kim bulmuş.


Bir de anlamadım. Fenerbahçe maçlarındaki baş çelişki Maldonado'yu. Gözüm ondaydı, nesini beğenmiyorlar. Adam muhteşem orta saha oyuncusu. Topu kapıp en risksiz bölgede oyu kurucu Alex'e aktarıyor. Alex en az 5 defa gol pozisyonuna direk top attı. Daha ne yapsın, iyi bir golcü olsa duman olacak Arsenal. Tam kolpa spor basınımız var. Guiza'ya ,Roberto Carlos'a laf söyleyemeyenler, Maldonado'ya yükleniyor. Aslında Fener'in en kötü oyuncusu Carlos. Görmek istemeyen göz görmüyor.

Sevgili Aragones ne işin var bu burada.

1 yorum:

Mario Jardel dedi ki...

Abi yapma ayhan 5, topal 10 tane maldonado eder. Hatta bizim japon işi inamoto bile bundan daha iyi futbolcuydu en azından bazen gayet class uzun top atıyor, uzaktan şut falan çekiyor. Bence esas çelişki güiza'nın alkışlanması. Hatırlarım ispanya'da ikidir türkiye aleyhinde açıklama yapıyor. Fenerbahçe'de 4 sene kalmayacağım, para için istanbul'a geldim, istanbul arabistan gibi tarzı laflar söylüyor. Sonra uğur boral, selçuk yuhalanıp guiza alkışlanıyor. 2 deparla çok iyi göz boyuyor bu adam. Elbette yabancı futbolcular türkiye'ye forma aşkı için gelmiyor ama böyle rahatsızlık verecek beyanatlarda verilmez ki be kardeşim.