6 Ara 2013

Teşekkürler Madiba; Galatasaray 2-0 Elazığspor

Ben artık dayanamayacağım çocuklar, kusuruma bakmayın. Bugün Burak'a küfür etmekten hala çenem ağrıyor. Ne çok severdim oysa, Ta, Beşiktaş yıllarından en sevdiğim 3 5 futbolcudan biriydi. Bugün Ayı Eboue ile birlikte sadece bizde değil, tüm Dünya üzerindeki en nefret ettiğim futbolcudur. 4 pozisyonda görünüyor. 1- Ofsayt; onun yüzünden Hocalarla papaz oluyorum. Bir futbolcu bu kadar çok ofsayta düşer mi? Adı üstünde ofsayt yaşamın her alanında kullanılan bir kelime. Utanmaz arlanmaz, bencil, iğrenç bir futbolcusun sen lan. 2- Faul; Her hareketi faul. Bu gece faulü kendisi yaptı, hakem yedi, rakibe sarı kart verdi. Hakemler hepiniz salaksınız, Burak'ın girdiği ikili mücadele varsa, mutlaka faulü Burak yapar, görmene gerek yok, çal, faul biraz tehlikeli ise çıkar sarı kartını, korkma, arkandayım. 3- Gol kaçırma; İddia ediyorum, bu sene kötü oynamamızın tek sebebi bu sahtekar futbolcudur. İstatistiğe oynar, en çok koşanlar listesine girdi, bir de gol attı, ondan mutlusu yok. Galatasaray'ın her maç en az 2-3 golüne mal oluyor.4-Gol; Bütün takım ne hikmetse Burak bey gol atsın diye uğraşıyor. Dünyada üstüne var mıdır bilmem, bu kadar çok pozisyona girip bu kadar az atan bir golcü. Net yazıyorum, bu sezon çok yazdım. Galatasaray'da 3 takım yaparım, birinde bile Burak'ı top toplayıcı yapmam. İğrendim, teşekkürler Burak.

Eboue ayısı ilk devre yere yatmadı. Pozisyon yoktu. Az daha beni yanıltacaktı, ama başaramadı. Dom dom kurşununu yedi böğrüne. Domuz avı yapanlar bilir, en ağır, en tesirli kurşundur. Koca domuzun böğrüne geçirirsin, hemen ölmez mübarek hayvan. Ön ayaklarını yere vura vura cekişerek ruhu teslim eder. Ne zaman sivrisinek vızıltısını hissetse, domuzun vurulma anını seyrediyorsun sanki Nasyonel Coğrafik kanalından, çırpınıyor sahtekar oğlu sahtekar.

Takım kadrosu bir garipti. Hazırlık maçlarımız tamamlanmadı demektir. Melo ve Selçuk dışında banko futbolcu yok. Ligin yarısı bitmiş, her maç başka futbolcu sahada. Ne bulunmaz bir sol bek mevkimiz varmış. Açık artırmayla futbolcu seçiyoruz. Sonunda hocalar benim fikrime yaklaştılar. İptal ettiler  bek futbolcularını. Yaptıkları en iyi hamle budur. Koskoca Galatasaray'ın beki olur mu? Neyi bekleyeceksin. Topa en yakın kimse o bek olsun o kadar. Böyle olunca hamle futbolcusu Semih'e ihtiyaç yok. Ceyhun libero oynadı, iyi mi kötü mü tespit edemedik, oynadıkları takım çok zayıftı. Zayıf olunca Şecu sahanın en iyi futbolcusu oldu bana göre. Muslera da taarruz geçince iyileşmiş, hiç gerek yokken gene kaleye geçmiş. Hayatının maçını oynadı.

Bu kez bütün çer çöp ayırımı yapılmadan bütün orta saha futbolcuları sahadaydı. Maradona Yekta bile oynadı. Mustafa Sarp muamelesi yapacağım ama gerek yok, üst üste 2 maç oynaması imkansız. 20 metre depar atmadan, 10 metre ileriye pas vermeden maçını tamamladı. Daha doğrusu tamamlayamadı, foseptik çukurunda koku salacak oyuncu biter mi bizde. Emre Çolak'la değişti. Zaten 2 duble rakı içmişim, son dubleyi de Yekta-Emre değişikliği ile götürmüş saydım, kafayı buldum.

5. dakika pozisyon yok, pas yok, koşu yok 2 farkla öne geçmişsin. Üstünde leş toprağı var, kireçsiz. Oynadığın takım PTT liginde bile oynayacak kapasitede değil. Taraftarın biraz gönlünü alsanız olmaz demi şerefsizler. Boşuna kızıyoruzi ama Fenerbahçe yakalasa böyle bir pozisyonu, bütün bir sezonun gazını alırlar. Biz ne yapıyoruz? Juventus maçını düşünüyoruz. Tamam, haklılar, biz de düşünüyoruz. Gereksiz efor istemiyoruz. Futbol oynayın diyoruz lan futbol oynayın. Ofsayta düşme, faul yapma, pas ver, verkaç yap, şut çek. 85 dakika daha oynayacaksın. Daha ötesi seneye Juventus maçı oynayabilmek için bu maçları geçmen gerekiyor. Bu kadar kötü oynayarak ilk yarıyı bitirdiniz. Taraftarı kanser ettiniz.

Bu maçta beni umutlandıran tek şey, Tugay'ın artık sahaya indiğini görmüş olmamdır. Her an maçın içindeydi. Yalama medya, Tugay'a oynamaya başlayınca, antenleri daha bir başka çevirdim. Medyanın Galatasaray yararına bir şey söylemesi imkansızdır. Mancini yolcudur, Tugay hancı. Bu takımın bir sonraki hocası Tugay olacak.

Yavaş yavaş oluyor belki bazı şeyler. Ama oluyor, zararın neresinden dönersek kardır mantığı. Drogba artık serbest vuruşlarda araziye uyuyor. Atış kaptanı Selçuk, ister kendi atar, isterse de kim isterse o atar. En azından bu belirsizlik kalktı, bu maçta da somut etkisi görüldü. Serbest vuruştaki ortak sayısı azalınca Burak bey, kankası Selçuktan izin alarak topun başına geçti. Güvenli bir vuruştu, iyi yere gitti.

Maçtaki tek güzel şey, Güney Afrika'nın peygamberinin ölümüne, Drogba'nın Eboue'nin kayıtsız kalmamasıydı. Bizde onların vasıtasıyla gençliğimizin profesyonel hapisi Mandela'ya ve onun davasına saygılarımızı ilettik.

En komedi şey ise. Profesyonel yedek Hakan Balta'nın oyuna girerken ki kepazeliği. Maçtan o kadar uzak ki, hangi renk şort giyeceğini bile bilmiyor. Akıl alır gibi değil, takımın malzemecisi hazırlar benim bildiğim ekipmanları. Takımın hangi formayla, hangi şortla çıkacağını biz bile resmi siteden öğrenirken, bu şebek, bu Galatasaray Kaptanı nasıl tedarik edebilmiş başka renk şortu? Biri uyandı da, daha fazla rezil olmadan gitti şortu değiştirdi. Yedek bile olması mucize kanalizasyon futbolcularından kurtulmamıza az kaldı. Dayanın çocuklar. Beni beklemeyin, benim dermanım kalmadı.

Takımın en az yarısı sensin, Teşekkürler Melo, diğer yarısının öncüsü de sensin Drogba, adamsıni sana da teşekkürler. Sana da Nelson, devrimler tarihinde sonsuza kadar yaşayacaksın.



1 yorum:

Adsız dedi ki...

Macin basinda 2 0 olunca aha dedim aylar sonra bol golku bi mac izleyecegiz galiba 5 6 olur bu mac dedim. Riera ortalar drogba gomer bi tane melo atar burak hat trick yapar doye beklentilere girdim.girmez olaydim takim 5. Dakikadan sonra sanki 2 gol atarak cok kotu bir hata yapmis gibi hep beraber maci birakti. Uzgunlukleri, pismanliklari suratlarindan okunuyordu maci kazanacaklari icin. Ne vardi bari bi yarim saat forse etseydiniz su maci.
Juventusu bunlar yenemez zaten. Yenerse taraftar yener.