1 Nis 2009

Orduları Vermiştiler Dünya'ya Şan


Takım aynı takım, 3 gün önce kafa kafaya oynamış, dandik bir golle yenilip İstanbul'a dönmüş takım. Fakat hayırdır kaptan değişmiş. Demek Milli forma gibi kaptanlıkta ayağa düşmüş. Sırayla, ibat sırasına göre. Yalamalık sırasına göre. Emre'cik, Nihat, Tuncay. Bir dahaki maç sıra Sabri'de. Aslında şu kadronun tek bir kaptanı vardı. Devlet memurluğu statüsü uygulansa bile takımın kaptanı Emre Aşık olmalıydı.

Ali Sami Yen'de ağırlıklı Galatasaray taraftarı vardı. Atılan sloganlar, maç başı tezahürat bizimkilerindi. Doğal olarakta gözbebeğimiz Arda'mız coşacaktı. Maymuna çevirdi İspanyol'ları. Sahanın yıldızıydı, golü attırdı, attığı gol pasını atamadılar. Vurduğu top adama çarpıp kornere çıktı. Bu coşkusuyla golü atması an meselesiydi, ancak İmparatore totem yaptı. Batuhan kim Arda'nın son 3 dakikası kim. Arda ölür yine oynar 3, 5 dakika daha. Şapkayı bırak artık Terim, tavşan yok içinde. Son dakika golleriyle gelen kariyer, son dakika golleriye eriyor. Ama adın imparatore, ne kadar yenilirsen o kadar yukarı kaldırılıyorsun.

Nihat; İnanın ben bu adamı 90 dakika hiç izlemedim. Beşiktaş'dayken dahil, Toşhak'lı Sosyatik Real'de leblebi gibi goller atarkende sevmedim. Bu kadar bencil bir futbolcuda görmedim. Kısa kesiyorum ve bu Nihat futbolcu değil diyorum. Semih'e artık yapıştı. Gol tanrıları doğarken kıçını yalamış, Bu kadar ballı bir golcü olabilir mi? Boş kaleye attığı golün hatırına unutuldu sahada. İlk yarı bütün pasları rakibe gitti, ikinci yarı takım oyunu forselediği zamanlarda da yoktu.

Volkan kardeş, unutulmaz iki gol çıkardı. Benim diyen kaleci çıkaramaz o topları. Ama yenilen penaltı golünde o ne çıkış öyle ya. Ne diyeceğiz şimdi, o kurtarışlar çöpe, çakarım böyle kaleciye. Orta sahamızın torpilli monşeri, kol börekçisi bir maçı daha kaza bela olmadan, hata yapmadan atlattı. Ne yanlış pas attı, ne gollerde hata yaptı. Çünkü saklanarak oynadı idare etti.

Son dakikada yedik, yemesek ne yazardı. Sadece Ceo kurtulurdu o kadar. Yensek bile hikaye, reklamlar çöpe. Osmanlı padişahları bile sefere çıkarken mehter takımı bu kadar amansız marşlar çalmadı. Neymiş, acımasızmışız, Dünya'yı boşver biz büyükmüşüz, Afrika'lı çocuklar bizim çocukların adını sayıkladı haftalardır. Ne olacak şimdi.

Hiç bir şey olmayacak. Gereğinden fazla iyi oynadık bu gece. Arda tek başına çöktü İspanya'nın üstüne. Bir kere daha yazık oldu Arda'nın oyununa. Gördük işte şu an Avrupa'nın en büyük takımını. Bir tane Arda'ları varmı. Dikkatle izledim Torres'miş, Baros on kafa atar. Türkiye liginde maskara olan, Semih'e yedek bekleyen Danyal son dakikada alda at bir gol attırdı.

Şimdi birileri sırayla, cımbızla Terim'i kurtaracaklar. Bahane hazır, son dakika balı. Biz atarken Türko, yerken bahtsız Bedevi. Hacivat'lar zamparalık yapar, cermesini Karagöz'ler çekermiş. Yanlız bir şeye itirazım var. Maçtan sonra ben bu satırları yazarken maçın yorumunu Ziya Doğan yapıyordu. Televizyon parazit yapıyordu, cep telefonu açıktı Ziya'nın, kapattım. Ziya Doğan, Terim'i yorumlayacak ben de dinleyeceğim. Erketede bekleyen, Yılmaz Vural, ağızlarının suyu akıyordu. Vak vakları ürkütmeden için için seviniyorlardı. Çok beklerler ekmek çıkmaz onlara.

Ülke Takımı, daimi futbolcular ve daimi hocalarla devam, ceddin deden neslin baban pek kahraman Türk Milleti.

6 yorum:

Mario Jardel dedi ki...

Abi bana kalırsa semih ballı olmaktan ziyade hakikaten nerde olması, nerde durması gerektiğini biliyor.. Bu günde bunu yaptı.. ha bunun dışında 0'dı ona denecek bir şey yok. Nihat'ın durumu enteresan.. Ben pek takip etmiyorum ama o ciddi sakatlığından sonra nihat'a dair gol haberleri de gelmez oldu ispanya'dan herhalde telegollere, maratonlara malzeme olurdu öyle bir şey olsa...

Hepsini geçtim de koca milli takımın sol beki ibrahim üzülmez midir ben ordayım.. Uğur boral, volkan yaman ibrahimden kat ve kat iyidir bence. Goldeki hatasına gelmiyorum bile o anlık bir olay belki o demin ismini yazdığım iki futbolcuda o pozisyonda bu hataları yapardı ama ibrahim üzülmez mi koyunun olmadığı yerdeki abdurrahman çelebi ?

1-1 olduktan sonra batuhandan ziyade gökhan ünal'ı bekledik ama imparatore senin de dediğin gibi şapkadan batuhan çıkarmaya çalıştı. Hani bir zamanlar çıkardığı vedat inceefeler hesabı.. Ama o göle maya çalınmadı.. Öyle ya da böyle illa kulübeden bir santrafor takviyesi yapılacaksa bu adam gökhan ünal idi. tamam dangıl dungul, savrukta ama olmadık yerlerde patlayabiliyor ayrıca batuhan'dan söylemeye gerek yok çok daha fazla gol atmış bir adam..

Ayrıca imparatore'mizin sabri aşkı da her geçen gün daha közleniyor.. gole ihtiyacımız olduğu anlarda galatasaray'da mehmet güven neyse milli takımda da sabri o oldu.. Arda'nın çıktığı an maçı izlediğim kahvedeki homurdanmaların dozajını pekte anlatmama gerek yok sanırım.. Bu kadar kaliteli oyuncularımız var, afrika'da bizimkiler yerinde türk takımlarında oynayan yabancılarla avunmak çok yazık olacak.. Tarihi fırsatı teptik..

selaminko dedi ki...

hocam yuh artık nihat'a da laf etmesek artık. nihat bencil bir adam değildir. terim'e de yazıklar olsun be. arda takımın en iyisi ölüsü iş yapar. ama sen tut onu cıkar. tuncay 90 dk. gezinsin sacmalasın 90 dk sahada kalsın. ani sutlara ihtiyacımız oldugunda tut nihat'ı cıkar. bisey yapmayan emre'yi 90 dk sahada tut. yoruldugu belli olan hemde hata yapmıs ve macı kazandırmak icin ileri cıkacak uzulmez i oyundan cıkarma. hey Allahım sabır

PENALTY dedi ki...

Fatih Terim milli takımın hocasıdır ve böyle de kalmalıdır. Malum, sezon sonu takıma yeni hoca lazım şimdi Terim istifa mistifa eder neme lazım. Otursun oturduğu yerde dünya kupası olmadı daha Avrupa şampiyonası var, onun altyapısını hazırlasın. aaa ama siz de..!!!

sembolist dedi ki...

Dünkü takım,'ego'nun,inadın takımıydı.Ligimizn en formda isimleri (mehmet topuz-ayhan) aforoz edliyor bir inat ve kişisel kavga uğruna.UEFA kupasının eniyi oyuncusu seçilen Fatih tekke'yi unuttu bile bu şahıs(terim).
Ramosun karşında İbrahim Üzülmezin ne işi var,Allah aşkına.Nihat-Emre gibi egoizmin doruklarında ve inişe geçen isimlerden temzlenmeli bu takım.Eren Güngörü göbekte,Hakan Baltayı solbekte oynatmak çok mu zor.Mehmet Topuzu ve Ayhanı oynatıp,Ardanın vermini arttrmak çok mu zor.
terimin ''ben yaptım oldu,herşeyi iyi bilirim'' tavırları kabak tadı veriyor.
istifa et. defol..

DAVUT UTLU dedi ki...

Bu sonuç Terim'in eseridir.İlk kadro açıklandığı zaman tamam dedim iki maçtan sıfır puan alırız dedim.Keşke dediğim olmasaydı ama görünen köy kılavuz istemez.Herşeyi ben bilirim ben imparatorum diyen Terim Dünya Kupasını evinde izleyecek.
Gol krallığında zirvede 2.sıra olan Mehmet Yıldız neden yok?son günlerin en golcü futbolcusu Taner neden yok?Batuhan bunlardan çok dah mı iyi?İbrahim Toraman neden yok?Mehmet Topuz neden yok?Lig lideri SİVASspor dan neden kimse yok?vs....
Gelelim mevcut kadroya Emre Belezoğlu bu takımda nasıl oynar neden oynar bir türlü anlayamıyorum.Ligin en isabetli pasını veren Ayhan Akman neden yok?Sahanın en iyisi ARDA neden 3 dakika kala sahadan çıkarılıyor?Kurtarıcı olarak Batuhan oyuna giriyor ne komik ya :) Kısacası Bizi İSPANYA yenmedi bizi TERİM YENDİ.

LeoN dedi ki...

@ selaminko
"hocam yuh artık nihat'a da laf etmesek artık. nihat bencil bir adam değildir" ---> şuralara da gözü gören arkadaşlar yazsa .İspanya'da bomboş semihe verse dk 10 1-0 .Burda tuncaya bıraksa şutu belki gol olacak.yok, illa o atacak , havasını basacak ispanyollara .öküz gibi topa abanıp artist artist yüzüğü öpmekle olmuyo bu işler.nihat kahveci "bencil artistin tekidir!" enough said...