28 Nis 2009

Futbola Lanet Ettirenler; Sabani Nonda


Şampiyonlar ligi finalinde oynamış diyorlar Cv.sinde. Mehmet Yozgatlı'da UEFA kupası finalinin kadrosundaydı. Yani Fener'li Guiza İspanya'da gol kralı olup geldi ya. Bir zamanlar Zafer Biryol, Gökhan Ünal, Serkan Aykut da olmuştu. Yani demem odur ki, bir takımın final kadrosunda olmak pek önemli değil. Önemlisi o düzeyde kaç maç oynadığındır.

Hakan Şükür'ün futbolu bırakması olasılığı karşısında kendisini önce Florya'da, sonra Ali Sami yen'de buldu. İlk gördüğüm maçta dikkatle izledim. Ofsayttan çıkmayan, ağır, kıl bir görüntüsü vardı. Bizde siyahi futbolcular nedense oynayamaz. Bari Mapeza gibi sevimli olsaydı manda yiyicisi.

Geçen yıl forvetteki rotasyon, etkili olmuş, bütün golcüler 11 er golle bitirmişlerdi sezonu. Bizim kansız da 11 gol attı yani. Hakan Şükür bırakabilirdi artık. 30 santimlik Kongo'lu alıştığı ligimizde ağları sallayacaktı bundan böyle. Sezon başladı, ha bugün ha bundan sonraki maç bekledik patlamasını. O patlamadı ama bizler çatladık.

Tırıs bir koşu stili var. Dünya umurunda değil, maçın skoru ne olursa olsun hızını ne artırıyor, ne yavaşlatıyor. Ben depar attığını görmedim. O tekme atsa boğayı devirecek baldırlar, bir şut çekiminde yırtılıyor. Belki bu yüzden hızlı koşmuyor yaratık. Koşsa daha koşarken sakatlanacak. Kim bulmuş getirmiş diye soracağım ama gereksiz, kim olacak Adnan Sezgin haini. Sözleşmesini uzatmışlar apar topar. Kimse farkına varamasın diye çok gol atar atmaz vermişler parayı Kongo'ya. Yanlış yazıyor olabilirim Oerfa diye bir futbolcumuz vardı, zenci, Mustafa Denizli zamanında. Hatırlayan varsa mukayese etsinler bundan daha iyiydi.

Topu iyi saklıyormuş. Meziyete bak, niye saklıyorsun topu kardeşim. Topu saklamak iyi bir şeyse Messi'yi kovmak lazım, topu devamlı ortaya çıkarıyor çünkü. Lincoln'ün gözden düşmesinin baş sorumlusu da bu Nonda'dır. Hamburg maçında al da at dediği pozisyonu atsa çeyrek finaldeydik.

Ben Nonda oynayacaksa takımın 10 kişi oynamasına razıyım. Onu seyretmek zorunda kaldığım için futbolu sevdiğime lanet ediyorum. 2 yıldır burada daha sırtında Nonda yazılı bir formalı görmedim. Nonda; Defol git futboldan soğuttun bizi. Ruhsuz, kansız, sevimsiz herif.

10 yorum:

memo dedi ki...

1) Bülent Korkmaz
2) Shabani Nonda
3) Sabri Sarıoğlu
4) Hasan Şaş
5) Ümit Karan
6) Cassio Lincoln
7) Tobias Linderoth

Bu 6 kişi gönderilmeli. Lincoln'ün yerine o ayarda ancak yüreğiyle oynayacak birisi alınacaksa gönderilmeli. Yoksa zaten Bülent'i kovdukları anda Lincoln'ü egosuyla bitirmeyecek kadar profesyonel bir teknik adam gelecektir. Lincoln de sene başındaki Lincoln gibi oynayacaktır.

Bir de bu takımdan başhekiminden, masörüne bütün sağlık ekibi gönderilmeli. Gönderilmeli az bile kalır, kıçlarına tekme basılmalı, bir daha değil Galatasaray'ın yakınına, Florya ve Mecidiyeköy'e bile sokulmamalı bu kabız ekip. Sağlık ekibi sakatları iyileştireceğine, iyileşenleri sakatlanmayı başardılar bütün yıl boyunca. Tebrik etmek lazım.

Adnan Başkan'ın da gelecek sene bize 'çuval' Nonda'lar, kendi ekseni etrafında dönmekten başka bir numarası olmayan Hasan'ı oyuna alacak çaylak teknik direktörler, şut mu orta mı yoksa bodos vuruş mu ne yaptığı belli olmayan Sabri'ler değil; Galatasaray'lı olmanın anlamını bilen, o kutsal forma için canla başla savaşacak, gerekirse Camp Nou'da forvetten koşacak, kalemizin önünde şut çeken futbolcunun önüne kafasını uzatacak adamlar getirmesi lazım. Yoksa bizden gelecek sezon da 'cacık olmaz'.

hadesperado dedi ki...

abi dediğin gibi avrupada bundan daha kötü afrikalı yoktur herhalde, her hafta fransa liginden maç özetleri izliyoruz daha bi tane vasat adam izlemedim, hepsi hırs küpü deli dana misali...

hadi ilk sezon bişeyler yaptı da sonra? bunu, linderothu göremeyip sezon başı göndermeyenler utansın...

Number 7 dedi ki...

Haklısın Nazmi Abi topu ilerde tutuyor diyorlar bence de tutmasın zaten kontra atak yiyoruz o topu tutacağım derken. Artık kalan 5 maçın tadı tuzu olmaz, daha doğru Sivas maçına kadar. Baros'u trip attı diye kesip bu Nonda'yı bize 5 maç izletmese bari.
Bu arada blog listene benim blogumu eklemen mümkün mü?
http://soylemedenduramadim.blogspot.com/

METİN OKTAY dedi ki...

AGABEY SENİN DEYİMİNLE BU MANDA YİYİCİSİNİ SENE SONU GÖNDERMEMİZ LAZIM.HER NEKADAR SEN İSTEMESENDE BAŞTA LİNCOLN.LİNDEROTH.ÜMİT KARAN.BÜLENT KORKMAZ.NONDA.ADNAN SEZGİN. GİTSİN AGABEY ADANALIYI YAZMADIM NE YAPARSA YAPSIN SEVİYORUZ DELİYİ.

sarıkırmızı dedi ki...

Adanalının günahı yok adam çok ağır bi sakatlık geçirdi ameliyat oldu, yaşı da düşünülürse şimdiki hali normal... ama Bülent'le kesinlikle olmaz...

Adsız dedi ki...

haha, hakikaten iorfa bundan iyiydi be, en azından gayretliydi çocuk, kendini parçalıyordu sahada.

sanıyorum nondada yer etmiş bir sakatlık var ve bu tekrar ortaya çıkıp da futbol hayatını bitirmesin diye kendini fazla zorlamıyor. maksat 1-2 sene daha para kazanmak olsa gerek, bizim yönetim de çanak tutunca haliyle eziyeti çeken bizler oluyoruz.

lahoooov dedi ki...

Selamlar,
Oerfa değildi de Dominic Iorfa idi..

ksenophanes dedi ki...

nazmi abi bu arada alakasız ama medya zayıflığımızı fırsat bilip hemen üzerimize gelmeye başladı. Baksana kewell sezon sonu gidiciymiş.. Olacak iş değil ya adam her zaman her yerde galatasaray'da olmaktan mutlu olduğunu ve 2 senelik kontratı süresince takımdan ayrılmayacağını söylüyor buna rağmen bunlar yalan haberden vazgeçmiyor

http://fanatik.ekolay.net/fanatik/GALATASARAY-Ben-gidiyorum-Başkan_4_HDetail_32_131749_7.htm?ver=76

sembolist dedi ki...

sabahları tarafsız basın moduyla Galatasaraya rahatlıkla sallayıp,alttan alta eleştiren Mehmet demirkol,onun hafta sonu versiyonu Rıdvan,Azizeyi tek kelime ile eleştrmedikleri gibi,konu Azizeye gelince 'taktik-teknik' le gçiştriyolar konuyu..
Nazmi Abi yazdıklarına harfiyen katlıyorum.Bu Nonda oynayacağına Özgürcan oynasın,Bu yaser,Ümit oyanyacağına Oğuz Sabankay,Cafercan oynasın..Defansta da Semih oynasın..Bundan en az 5 puan fazlamız olurdu.Özgürcanın tek suçu siyah olamaması..

bla bla dedi ki...

kurtulunması gerekenler list : serkan kurtuluş , yaser, barış , ednen sezgin , sabri , manda ve tabiiki bülent ...acill.. acilll....