3 Mar 2009

Servet; Amatör mü? Profesyonel mi?


Ne derseniz deyin ben bu Servet konusunda kararsızım. Kusuruma bakabilirsiniz, benim için iyi futbolcu değildir. Misal 2 ay oynamayacakmış, inanın pek üzülmedim. Lincoln ya da Arda bir maç bile oynamasa içerim sızılar, o maça gitmek bile istemem. Isınırken, koşarken, mücadele ederken bana çok acemi gelir. Sanki sırtında dinamit çuvalıyla koşuyormuş gibi gelir bana. Her an başa bir bela açabilir. Oyununu seven varmı bilmiyorum, sevenler futbolunu değil de savaşmasını seviyorlardır. Mücadelesini ben de takdir ederim elbette.

Şimdi bu yazıya neden gerek gördüm?. Servet'e ne diyeceğim bilmiyorum. Profesyonel olduğunu kendisi söylüyor ve biz bu tarafından bakınca eleştiriyoruz. Kanının son damlasına kadar oynuyor, elinden gelenin fazlasını yapıyor, kalemize gol girmesin diye her şeyini verebiliyor daha ne istiyorsun diyenler çıkar diye yazıyorum. Tamam bu yapı amatör yapıya uyuyor ancak maç bitiminde sonuç ne olursa olsun Servet'i pek göremiyoruz ortalıkta. Çekip evine gidiyor, yapması gereken ne varsa yapıyor. Yani oynarken amatör gibi, oynamazken profesyonal. Maaş zamanı transfer zamanı menecerine emanet.

Peki be Servet, madem o derece profesyonelsin ki bu kelimeye takıntım var, yazarken bile güçlük çekiyorum, neden sakat sakat oynarsın be birader. Kol kırık, burun kırık, tarak kemiği kırık, daimi nezle, ne ararsan var oynamamak için. Çıkıyor, oynuyor idare ediyor. Biz de seviyoruz, tamam da şimdi ne olacak. Senin amatörce sakatlanman yüzünden defans risk altında. Lincoln, Baros en ufak bir çekmede yatıyorlar, biliyorlarki zorlasalar onlar da oynar. Ama en ufak bir darbede uzun süren sakatlıklar yaşayabilirler.

Bu Servet bizi daha çok konuşturur. Ne olduğunu ben anlayamadım, bir an önce iyileşsin de avuta giden topa götüyle müdahele etsin. O yokken Meira taca atıyor topları.

2 yorum:

liverpoolandkop dedi ki...

sakat sakat oynamasının nedeni muhtemelen, maç başına parasını + maç primini almak içindir.

Adsız dedi ki...

hahah, hocam, profesyonel denince bizim anladığımız kendisini düşünen adam olmuş artık, halbuki profesyonel demek "takımı için her şeyini ortaya koyan" olmalı. servet de bu terime sanırım bu gözle bakıyor, yani "amatör" gözle.

dediğin gibi futbolunu değil ama gücünü, saha içindeki hırsını, savaşmasını seviyoruz hocam, defans adamı dediğin tank gibi olacak, yusuflar, bülentler, popescular, songlar gördükten sonra servet i de sevmemiz normal. zaten bu adam topla oynama meziyetine de sahip olsa türkiyenin gelmiş geçmiş en iyi defans oyuncuları listesinde ilk 3 yapardı.

fenerde hiç sevmezdim bu adamı, ama galatasaray formasında ayrı bir şeyler var, giydi mi sorumluluk ve takım olma duyguları kabarıyor adamların, forma yakıışyor. bkz. emre aşık, bkz. ayhan akman ve kısa bir süre oynamasına rağmen bkz. sergen yalçın.