6 Mar 2009

Hamburg Maçına Isınma Maçı ; Galatasaray 2- Bursa 1


Maçı yazmaya seyirciden başlayacağım. Takım, yeni ve taraftarın, beklediği, sevdiği bir Hocayla 3. maçına çıkıyor. UEFA da tur atlamış, belalı Konya deplasmanını balık golle kötü futbolla atlatmış, şu kışın son demlerinde bahar havası var. 5 gün sonra Almanya'da tur kovalayacak, bu maçta kaybedilecek 2 puan şampiyonluk hasaplarını sıfırlayacak, moral bozukluğu olası bir Hamburg yenilgisiyle, kendim ettim kendim buldum şarkısı söylenecek. Gel gelelim maçı ortalama bir Anadolu takımının ki kadar bile seyirci izlemiyor. 55.000 kişilik stadın hayaliyle yanıp tutuşuyoruz, yalandan heyecanlanıyoruz, orayı kimler dolduracak merak ediyorum. Bugün kü taraftar son yıllardaki en kötü taraftar oldu, maça gelenleri, gel(e)meyenlere şikayet ediyorum.

Bu maçın taraftar analizini yarın yapacağımı bildiriyor, Ali Sami Yen'den her zamanki gibi, sıcağı sıcağına bir başka gözle Bursa maçını aktarmaya çalışıyorum.

Bir kere Bülent Korkmaz'ın şansı, bu maçı ligin en kötü takımlarından Bursa'yla oynaması oldu. Bu kadar kötü oynayacaksak, çaylağın ne günahı vardı. Takım aynı takım, hatta sonradan girenler bile aynı adamlar. Yeni birini, yeni bir Bülent Korkmaz'ı ben ilk maçta göreceğimi sanıyordum. Akıllar Hamburg maçında olduğundan bugün kü maçı değerlendirmeye almıyorum. Ancak balık gollerle kazanmayı, bu kadar kötü oyunu, son dakikalarda maç bitsin diye çalınan ıslıkları içime sindiremiyorum. Ben 3 puan olsun bizim olsun diyenlerden asla olmadım. Bu hatice yarın neticeye yansır, başımızı taşlara vururuz.

Büyük Kaptan, tekrar taraftar geleneğinin Sami Yen'e taşınmasını sağladı. Biz futbolcular kadar Hocaya da tezahürat yapmaya alışkındık, maçtan önce Korkmaz'ı çağırdık.

Bizler artık klasik olsun istiyoruz. Parçalı formayla çıkmak istiyoruz Sami Yen'deki maçlara. Her maç değişik formayla çıkmak büyük takım felsefesine uymaz. Ajax, M.United gibi takımlar bildim bileli aynı formayla kendi sahalarındaki maçlara çıkarlar. Aynı formayla çıkmak rakibi kafadan demoralize eder, taraftara da artı bir gaz getirir.

Servet yoktu defansta, follaş defansımız olmasına rağmen kimsenin aklına geldiğini sanmıyorum. Büyük futbolculuk işte böyle bir şey, her pozisyonda Arda'yı arayan gözler, Servet'i hatta Serkan çok kötü oynamasına rağmen Sabri'yi aramadı. Ama biri varki uzun zamandır gözüm üstünde, toptan kaçan, her topu taca atan, isabetsiz pas ustası Meira olduğu sürece biz gol yemeden maçı bitirirsek yatıp kalkıp evliyalara dua edelim. Bülent Kaptan'ın en kısa zamanda gözünün yaşına, aldığı paraya bakmadan önce yanına sonra kapının önüne koymasını bekliyorum.

Barış, Emre Aşık ve Ayhan'ın dışında kalanlar perşembe maçında oynamanın hesabını yaptılar. Kaytararak oynadılar, sakatlıktan kaçındılar, belki de iyi yaptılar. Kewell cetvel paslarını ilk yarı attı, ikinci yarı yattı. Lincoln, idareli grokeromen stille maçı bitirdi. Serkan ve Aydın bu takımın banko oyuncuları olamayacaklarını tescil ettirdiler.

Nonda'ya bir iki cümle yazsam bana yazık olurmu, okuyana saygısızlık olmaz mı? Tribünden güçlü kuvvetli, hızlı koşabilen, iri yarı birini indir bu adamdan daha iyi oynamazsa ben bir daha maç seyretmem. Yazmaktan bıktım, Nonda ölüyle diri arasında bir yaratık. Bir ara boyut sanki. Nonda bir 24 saatini nasıl geçiriyor çok merak ediyorum. Nasıl bir özel yaşamı var, düğünlerde oynar, cenazelerde ağlar mı?. Bir gerçek var ki futbolcu değil, golcü hele hiç değil. Belki kaleye koysak daha iyi.

Kale demişkende bizim kaleciye çok acıyorum. Bir araba gol yedi, bana göre hiç birinde hatası yok. Bu kadar şanssız bir kaleci olmaz, her vurulan top çatala gidiyor.

Bu maçın kahramanı Emre Aşık diyorum ben. Tek başına kafa göz ne varsa girdi, kaleyi savundu. Yanındaki kansıza rağmen büyük bir mücadele gösterdi. Helal olsun diyorum bir kere daha kendisine ve defansı Hamburg maçında ona emanet ediyorum. Gazası mübarek olsun.

Kaptan, değirmenin üstü her zaman yel olmaz. 3 maçında da balın yardım etti. En iyi oynadığın maçı bile az daha elenerek bitiriyordun. Daha somut katkılar bekliyoruz. Elimde sihirli değnek yok demişsin. Nasıl olmaz, bizde çok var sihirli değnek. Bizim var oluş felsefesidir sihir. Hasan Şaş'a sor, Arda'ya sor, Hakan Şükür'e sor. Biz o sihirli değneklerle ne şampiyonluklar kazandık. Yoksa bilimle, taktikle, teknikle uğraşan nice büyük Hoca'ların ellerinden nasıl kazanabilirdik kupaları.

Galatasaray isminin olduğu her yerde, sihirli değnekler, açıklanamayan ruhlar, tavşan çıkarılan şapkalar, şaşırtmalar vardır. Sen futbolcuyken çok şahit olmuştun, Hoca olarak da görecek yaşayacaksın.

Galatasaray'daki en umutsuz macera, umutsuzluğa kapılmaktır. Hadi yolumuz açık olsun.

8 yorum:

drvenom dedi ki...

bu sakatlıklarla bu kadroyla ister skibbe olsun ister büyük kaptan olsun isterse scala olsun farketmez. oyuncular bellidir değişiklikler bellidir. ayhan basmadıkça, barış top kulanamadıkça, meira kanlanmadıkça, nonda oyuna girdiğinde 90 dakika oynamışçasına yorgunsa, lincoln her topta yerdeyse, hakan balta topu ileri kullanmadıkça, takım basit oynamadıkça, oyuna giren mehmet güven olur(ki ikinci yarıda ayakta kalan tek oyuncuydu.), oyuna giren volkan yaman olur, mücadele de bu kadarla sınırlanır. kapalının sağ tarafındaydım millet mesajlaşıyor, çekirdek çitliyor, yalvarıyorum bağırın diye siklerinde değil. hakeme bağırıyorum diyorlar "seyretmiyor musun?" haksızmışım... evet seyretmeiyorum! evet hakeme bapırıyorum çünkü ben "seyirci" değilim! olmadım da. "taraftar" dediğin elinde çekirdek, elinde telefonla gezmez. 3lü çekiliyor adamlar geyik muhabbetinde. gelmesinler daha iyi. ben onlardan az mı yorgunum bütün gün ayakta laf anlatmışım turistler. ertesi gün de turum var. benim cnaım yok mu?! gelmeyin lan gelmeyin!

Adsız dedi ki...

Neden bu kadar kötü top oynadık anlayamadım.Konya maçı ile bugünkü maçın sonucuna bakın oynanan futbola bakın çok kötü ama netice var.Konya maçı ve bugünkü maç ile sonucu korumuya çalışan 11 kişi ile defansa kapanan sıradan ve aciz bir takıma döndük.inşallah bu futbol tarzı değişir çünkü büyük kaptanımızdan çok iyi şeyler bekliyorum.

37tosya37 dedi ki...

Dün maçtaydım. hem takımda hem taraftarda bi ölü topragı vardı sankı.Tamam takım ıyı oynamadı ama taraftarda skor 2-1 olana kadar hemen hemen hiç destek olmadı sadece yer yer tezahurat yapanlar vardı.Gol yedıkten sonra taraftar uyandı.Gole kadar eski açığın numaralıya yakın tarafında bi tarafımızı yırttık bı kac kısı ama tıyatro ızleyıcısını uyandıramadık.Bu arada Hasan Şaşı tekrar gormek guzeldı.Aydının yerıne gırse dıye bekledım ama kaptan heralde hamburg veya trabzon macına sakladı.

Mario Jardel dedi ki...

nazmi abi futboldan nefret ettirenler ile bir bok sandıklarımız arasında sıkışıp kalan süper yeteneğimiz aydın yılmaz ile ilgili de bir şey yazmanı beklerdim.. Dün bir kere daha tescil edilmiştir ki bu çocuk ne geleceğin starı, ne de galatasaray'da oynayacak kapasiteye sahiptir.

PENALTY dedi ki...

abi Meira Bize geldiğinden beri en iyi topunu oynadı. Kesinlikle bizim topçumuz falan değil ama dün en iyilerden biriydi Emre Aşık ve nedense kimsenin sevmediği ama bence şans verilirse ve de sürekli oynarsa çok iyi olacağını düşündüğüm Mehmet Güven ve Barış la birlikte. Ayhan da bir kaç maçtan beridir belirgin düşüş var. Nedeni nedir bilimiyorum ama kaptan bize bu zor dönemde çok lazım ve Bülent'in bunu tezelden çözmesi gerekiyor.

Adsız dedi ki...

1970 ler ve 80 lerde dünkü formamızın aynısı pazarlarda satılırdı.Bir de çubuklu formamızı bulabilirdik rengi mengi kaçık da olsa bir dünya para verirdik.
Parçalıyı sadece 80 lerin ortalarına doğru Fatih Terim in spor mağazasında bir dünya paraya bulabilirdik.
Şimdiki gençler çok şanslı anlı şanlı parçalıyı parayı bastırdın mı sırtına geçiriyorsun.
Dünkü forma dünya da sadece Ajax ı hatırlatır.
Bizim parçalı ise sadece bize mal olmuştur.
Yönetim uyuma parçalıya sahip çık...

DAVUT UTLU dedi ki...

Trabzon'un bugünkü yenilgisi ile haftaya oynanacak maç çok önemli oldu.Trabzon'dan 3 puan ile dönersek BJK ile yarışa devam ederiz diğerleri bu yarıştan kopacak gibi.

Adsız dedi ki...

offffffffffff yarın maçımız var bn bir kızım daha futbol nedir bilmiorum bile biz nasıl maç yapacazzzzzzzz üff be kızlar maç mı yaparmışş