24 Oca 2008

Çııııııık, Çııık


Seyircisi az maçları televizyondan izlerken takıntım oldu artık. Kalesinde korner yada serbest vuruş gören takım tehlikeyi atlarır atlatmaz kenardan o canhıraş ses duyulur.''çııııııık, çııık.'' Ne demek ister acaba hoca. Çık demese futbolcular yerinde duracak kımıldamayacak topu kapan hücüm yapan tekrar üzerine gelecek. Eskiden kalma bir alışkanlık, bizim mahalle takımı günlerinden. Sarkık libero oynayan karizmatik abi öne doğru ''çııık'' diye yırtınarak koşar, diğerleri ona paralel çıkar ,olası ters bir topta rakip ofsayta yakalanır. Alışkanlık bulaşıcı o günlerden kalma fosiller antrönör olduğundan aynı ses aynı terane.
Bunu en iyi yapan hocamızı tespit ettim ben. İdolüm Ziya Doğan. İzlemekten zevk alırım. O tiple o diksiyonla ancak orta sırada bir takımın malzemecisi olabilecek kardeşimizi hoca yapmışlar, kendisine dünyanın en uzak ülkelerinden gelen delikanlıları teslim etmişler çık şu takımı yen demişler.Zavallı ben yaparım deyip imza atıyor bir de üstüne para veriyorlar. Ziya Hoca kendisine ayrılan çizgiyi asla aşmaz Fatih Terim gibi Yılmaz Vural gibi. Çizgiye milim kala durur, hemen döner, geri geri gelse de olur kulübeye ama o öyle sırtını sahaya dönerek gelir. Bazen o dönerken bir pozisyon olur görmediği için şaşırır ve bizleri şaşırtır sağolsun. Hızlı adımlarla kulübeye oturur şaşal suyu vardır içer. Ve bekler, o malum pozisyon hasıl olur olmaz bozuk sesi duyulur televizyondan. '' Çıııııııııııııııık''
Özledim seni be Ziya hoca. Şu kümeye oynayan takımlardan birinin hocasını kovsalarda sen geçsen. Diğer hocaların çık sesleri beni pek güldüremiyor.

Hiç yorum yok: