30 Eki 2017

Mutlu Oldunuz mu? Trabzonspor 2-1 Galatasaray


Mutlu oldunuz mu? Biz olduk, Selçuk İnan'ın artık futbolcu lisansının bile olmaması gerektiğini en azılı brekisefal kafa Galatasaraylı bile kabul etti sonunda. Hani o son deplasmanda acaba mı? diye kötü Belhanda'nın atılmasına sevinenler var ya onlar.

Mutlu olduk, Devlet Bahçeli bile orgazm oldu. Yensek Pastör kuduz aşısını bulduğu için mezarında ters parantez atacaktı. Lağım medyası maymunlarının salyaları saçılacaktı temiz futbol taraftarının helal sofralarına. 

Gürültü, görüntü kirliliği zaten tavan, bir de bizim yüzümüzden kinlerini irinlerini kusmuklarını görmeyeceğiz en azından bir hafta boyunca. 

Diyorlar ki abi Hakem! Yolda karşılaşsam tebrik ederim, hatta Denayer'in koluna çarpan topa niye penaltı çalmadın diye sitem ederim. Ya ne yapacaktı? Sen olsan nasıl yöneteceksin? Top yekün cephe kurulmuş, yol öyle böyle kesilecek, emir kaç haftadır demiri kesiyor güzel ve yalnız ülkemizde, bu maçtan bu Galatasaray galip çoksa hakem ölümlerden ölüm beğenecek. Ben Hakem olsam Rodrigez'in attığı golü saymam, hadi saydım maçı uzatıp başıma bela almam. Hakem yüzde bir milyon haklı görevini yaptı, sen büyük takımım diyorsan ki şer cephelerini yene yene büyük takım oldun, bu hafta zincirlerini kırmıştı düşmanların, taraftarın ifadeye çağrıldı, bu maçı kazanıp gelecektin. Yenmeden mi daha önce hakemleri de yenecektin. Yenemiyorsun, bahane aramayacaksın. 

Tudor'da bir garip adam, Tolga Ciğerci bankosu, kaleye geçer sol açıkta oynamaz. Top kesme özelliği yok, kaç defa sıfıra kadar indi, ne yapacaktı ki ısrarla orada oynatıp alacağın verimi düşürüyorsun. Bırak it gibi koşsun, takımda salak varken akıllıyı ne koşturursun be kardeşim.

Çok söyledim son defa yazayım, iddianın arkasındayım. Selçuk'un oynadığı dakikalarda Camız bırakın gol atmayı, pozisyona bile giremez. Sezon başı 10 gol atamaz derken Selçuk'un bertaraf edilemeyeceği ön görüsüyle iddia ettim. 

Maçın kaybedilmesinde beni Hakem tayin etseniz bir suçlu bul kafa kopar deseniz, Ayhan Akman'ı Florya'ya sokmam. Haydaaa diyen çıkar, öyle, maç esnasında söyledim, Aslan'a büyük pusu kuruldu, maçı sahada kazanman için ilk 30 dakikada koparman lazım. Trabzon kenti Kadıköy milleti gibi senede bir maça kilitleniyor. Kardeş takım dayanışması, enerjisi var, maç Trabzon lehine tehlikeye girerse bitirmeyecekler. 15 dakikada 3 sarı kart alınırken ölü taklidi yaptı. Tudor bu kadarını beklemiyor olabilir, senin başına kaç defa geldi be aptal adam. Senin işin gol atılınca sıçramak mı? Korusana hakemden futbolcunu. NDiaye'ye sorsan abi beni çıkarın atacaklar derdi. Geçen maç Belhanda, bu maç bunlar, gelecek maç bari söyle de hakemi de kurtar. Gerek göremesinler, vakitleri olmasın Galatasaray'ı durdurmaya güçleri yetemesin. 

Mariano'nun büyük oyununa katkı yapan çıkmadı. Sol taraf pas içindeydi, kaleci de büyük maç kalecisi olmayınca bilenmiş Trabzon deniz anası gibi bir Galatasaray buldu karşısında. Kenarda da futbol cellatı hocası, önce oynatmamayı, oynama ihtimaline karşı da pislik futbolcularını kullanmayı becerebilme ustası, gelen ilk yan topta golü buldu. Aslında çok önceden bulması işten bile değildi de top çerçeveye gitmedi. Yan top geldiğinde ben bu yaşta Muslera'dan iyi kalecilik yaparım. Hele bir boşa çıkışı var, gol olsa, 6 yıldır bok çuvalı diyorum ya belki biri daha bana katılırdı. Kaleye girmesi gereken top zaten giriyor, girmemesi gereken yan toplar da kaleyi tutarda giriyor. Ne gerek var stoperlere, kadro mühendisi olsa, ya Maicon'u almaz, ya kaleye Muslera'yı geçirmez. 

Ayhan Akman'a döneceğim burada. Toptan azıcık anlasa, Rıza'yı tanısa Serdar Aziz'i sakatsa Koray Günter'i oynattırırdı. Rıza hayatını santrayı geçer geçmez 18 e şişirdiği toplarla kazandı, hala o taktikle ekmek yiyor. Sağ, sol beklerin iyi olduğu varsayımıyla  içeri ortalarla gol arar diye düşünürdü. Ne gezer, kafaya çıkmayan stoper, felç geçiren Muslera. 3 orta şişir biri gol. 

Bundan sonra ne olur diyorlar? Daha beter saldıracaklarını biliyorum, bilmediğim bizim kurmayların benim bildiğimi bilip bilmediği. Futbolcuların saha içi oyunu anlaşılan yetmeyecek. Galatasaray'ı yenme ihtimali olan takımları hafta boyu ekstra motive edecekler veya puan kaybı olası giden maçlardaki hakemleri daha fazla devreye sokacaklar. Gördüm ki son 2 maç saha dışı faktörlere direnç gösteremiyoruz. Bir iki maç daha gösteremezsek tribünlerden çekiliriz, çekildiğimiz an da kaybettik demektir. 

Takıma, taraftara, hocaya güveniyorum, yardımcılarına, yöneticilerine güvenmiyorum. Böyle bir denklemde de her türlü sonuca hazırlıklı olalım. 

Okay Yokuşlu'da büyük top oynadı. Böyle  Türk futbolcuya can kurban. 


Hiç yorum yok: