17 Eyl 2017

Galata Saray'ı Hükümdarı; Galatasaray 2-0 Paşa


Kombine sisteminde büyük terslik var, Kombinesi olup, maça gitmeyeceklerden, kulübe devir isteniyor, tam tersi olması lazım. Maça gelecek olanlar en geç maça 10 saat kala, Kombineyle bilet al butonundan ücretsiz biletlerini alacaklar, veya bir başkasına aldırmış olacaklar. Maça geleceğini bildirip gelmeyen kombineler 3 maç giriş yapmadığında da kombine iptal olacak. Bu düzen karaborsa düzeni, 2 büyük maça geleceğim diye kombine alan taraftar, bu takıma ve her maç tribünde olan Büyük Galatasaray Taraftarı'na yakışmıyor.

Aynı mantıkla ben de bu sezon kombine aldım, Sneijder'in kalma ihtimali doğunca bari büyük maçlara giderim diye. Gelenlerden çok gidenler, ve kulübeye gönderilenler beni tekrar tribünlere döndürdü. ilk 2 resmi maçta yerime başkasını gönderip, son iki maçta tribünlerdeki asil ve asıl görevime döndüm.

Eski düzen bilet satışı olsa bu takım her maçını  50.000 biletli, 10-15 bin kaçak taraftarla oynar. Ve hak da ediyor, eğer, kombinesi olup, maça gitmeyen ve bu yazıyı okuyan Galatasaraylı varsa yazıklar olsun diyorum.

İlk 11 in ardından yedekler de ısınmaya çıkınca, taraftar Muslera'ya ''Büyük Kaptan''diye defalarca bağırdı, Selçuk İnan'ın Arena'da olmayacağının gerekçeli kararını açıkladı. Yazık oldu, us ile uslanmadı, kötekle aramızdan fiilen ayrıldı.

Sezon başında Gomis gol atamaz diye bir çok taraftarla iddiaya girdim, kaybettim, hepsinin rakısını 10. gol gelmeden içireceğim. Ne var ki isabetsizliğe uğradığımı da kabul etmiyorum. Ben o tweetleri attığımda, Sağ bek Linnes, sol bek Carole, Selçuk Kaptan, Yasin sağ açıktı. Lafımın arkasındayım, bırakın diğerlerini, sadece Selçuk İnan'ın oyunda olduğu dakikalarda toplam 5 gol atsın bahisleri 2 katına çıkarıyorum. Atamaz, çünkü top gelmez.

Bu taraftarla, Arena'da puan kaybı olursa, bilin ki golü hakem atmıştır, bu olasılığı her an cepte kabul edip oynamaları lazım. Ben Galatasaray'ı tek farklı galip getirmeyeceklerine inanıyorum. Ne yapıp yapıp 2. golü bulmaları gerekiyor. Nitekim dün oyun 1-0 iken bir yan topa Muslera çıktı, yumruklayamadı, içeri düşse gol. Setten, akan oyundan Galatasaray'ın gol yemesi imkansız, hele ki şuttan. 5 maç oldu bir tane pozisyon bile vermedik neredeyse.

Maçın en güzel dakikaları yine topun Paşa'lı oyuncularda olduğu dakikalardı. Forseye doyum olmuyor.

Adam Yiyici yine kazanı orta sahaya kurdu, bol eteş yaktı, etraf dans eden yamyamlar, kellerle doluydu. Bana göre takımın en vaz geçilmez oyuncusu Fernando. Geriye gelip oyun kurarak, hücum önde basarak  mükemmel oynamalarına zemin hazırlıyor. Bu oyun stilinde Eren Derdiyok'a üzülüyorum. Soldan sağdan, yerden havadan yağmur gibi gol pası geliyor. Bir yolu olsa da Gomis- Eren aynı takımda oynayabilse. Orta saha basıcılarını %5 daha fazla koşturabilip takımın olması gereken koşu mesafesini garanti altına alırsa, veya Arena'da gol sıkıntısına düşerse deneyeceğini düşünüyorum.

Maçın adamı Serdar Aziz'di. En iyi oynayanından söz edeceksem de Mariano'ydu. 10 numaralı furbolcuyu, 2 numara oynatıyoruz. Eboue'nin yere yıkılmadığı zamanların büyük hücum beki. Sofian takıma tam kapasite döndüğünde nasıl olacak heyecanla bekliyorum. Serdar Aziz, sakat olmadığı zaman Türkiye'nin en büyük stoperi. İçine pirzola dürülmüş forma aç Aslan'ın inine saklanıyor. Sıkıysa çıkar da gör, bir daha alman imkansız. Kırık burun değil, kırık kaburgayla bile oynayacaksın. (Oynayanı gördük) Emre Aşık'tan beri göklerin efendisi seyretmemiştik, Savunma Tanrısı'yla beraber oluşan kule, istikbali göklerde arayanların belası olmaya devam edecek.

Tudor'a birileri emir veriyor sanki. Her maç birini taraftarın önüne atıp yuhalatıyor. Sinan Gümüş bugün takımdaysa emeğim büyüktür. Pişmanım, his takımı futbolcusu değil, kansız, ruhsuz profesyonel Ronaldo, ne işim var ya son 2 dakika oyunda der gibi tripte. Tebeşiri eline verip ilk 11 i yaz desen ilk kendini yazacak, miadi dolmuş ürün. Leş kokmaya devam ediyor. Koy çocuklardan birini be Split Haydut'u. Tecrübe kazansın, beni ilk oyuna sokan Hoca diye seni minnetle ansın.

Devlet memuru, evinden işine, işinden evine giden Linnes'i bile Galatasaray kurucu ayarı olan his takımı futbolcusu yapmayı başardık. Bir iki bertaraf edilemeyen de süreç içerisinde asilime olup kaybolup gidecek. En azından sahada görüp midemiz bulanmayacak. Taraftarla takımın bütünleştiğinde neler olacağını bir kez daha dosta düşmana gösterdik.

Galata Saray'ına bir Kabile Reis'i Hükümdar oldu. Umarım hükmü uzun yıllar devam eder, efsaneyi daha uzak diyarlara taşımayı sürdürür.

Belhanda bir garip futbolcu, tam olumsuz şey düşüneceğim, bir yerlerden çıkıyor. Son toplarda biraz şansı olsa veya aptallık yapmasa her maç 2-3 asisti olur.  Dün kötü oynadı göründü, 2 golde de katkısı büyük.

Müslüm Baba'nın kaçırdığı golü aslında biz kaçırdık. Aynı anda, aynı şutu çektik, aynı ah aynı vahlarla inlettik stadı. Ama golü de biz attık, her zaman söyledim, tekrarlıyorum;

Yaşasın Galatasaray'dan da büyük, Büyük Galatasaray Taraftarı.

Muslera 5, Mariano 9, Maicon 8, Serdar Aziz 9, Lato 7.5, Tolga 5, Fernando 8, İnsan Yiyici 8.5. Belhanda 7.5, Gomis 8.5, Rodrigez 6

Hiç yorum yok: