11 Nis 2011

Adam Sandıklarımız; Bülent Ünder

Sıradan bir futbolcuydu Bülent Ünder. İlk gittiğim maçın kadrosunda orta sahadaydı. Şimdi iyi hatırladım, aynı Mustafa Sarp gibiydi. Yani o zamanın Abdurrahman Çelebisi. Koyunun olmadığı zamanlarda 7 senede 99 maça çıkmış 5 gol atma başarısını gösterebilmişti. Sonradan kadroya dahil olan Fatih Terim, seneler sonra uzayınca zamanın behrinde beraber oynadığı ülküdaşlarını koruması altına almıştı. Müfit'e valiz taşıtmış, Eser'e korumalık yaptırmış, Bülent'e de bir ekmek kapısı aralamıştı. Bu ufak çaplı şebeke, o zamanın isyancısı Metin Kurt'u silmiş, Florya'dan içeri sokmamışlardı.

Ne büyük bir kısmeti varmış ki Bülent Hoca'nın, aynı sene içinde Dünyanın en büyük hocalarından Reykart ile Dünyanın en büyük futbolcularından Hagi kovulmuş, sıradan bir Galatasaraylı son 8 maç için takımın başına hoca olarak atanmıştı.

Geçen hafta, o 8 maçlık emanetin ilk maçında takım, 3-0 gerideyken Arda Turan'ı çıkartıp, Mustafa Sarp'ı, taraftarın gelmiş geçmiş en çok nefret ettiği futbolcuyu oyuna aldığında anlamıştım Bülent Hocanın da bi bok olmadığını. Kendisi 45 senedir Galatasaray'ın içindeymiş. Ben de öyle, 42 senedir de ben içindeyim. 4 defa taraftarın içinden maç izleseydi, Mustafa Sarp'ı oyuna alırmıydı?

Bu ne biçim bir egodur, nasıl bir tatmin mekanizmasıdır, 1 ay sonra alakanın olmayacağı takımdan'' Pino'yu bir daha oynatmam'' diye demeç vermek neyin nesidir. Mustafa Sarp'ın muhteşem oynadığını söylemek ne anlama gelmektedir. Köpeksiz köye denk gelmiş, deyneksiz gezmektedir.

Büyük Galatasaray taraftarı, aslında şanslısınız. Takım her maç yeniliyor, ve ben çok memnun oluyorum. Kazayla bir mucize olsa da takım Reykart'tan, olmadı Hagi'den sonra bütün maçlarını kazansa Servet'lerden, Balta'lardan, Ayhan'lardan, Sarp'lardan kurtulmamızın imkanı yoktu. Ne başkan değişirdi, ne Hocalar, ne Hagi'ler.

Birde adının başına Hoca demiyorlarmı? neyin hocasısın, 45 sene ne iş yaptın, ne tür bir donanıma sahipsin ki Kewell'i, Baros'u, Neill'i, Arda'yı yönetiyorsun. Ben yapamam niye demiyorsun Tugay gibi? Ha sen ibrikçi başısın o başka.

Eski zamanda suyun olmadığı umumi tuvaletlerde ibrikçi başları varmış. Birine Bülent Ünder'i tayin etmişler. Her kim tuvalete girerken su dolu ibriklerden birini sırasıyla almaya kalksa karışırmış.'' Onu değil bunu al, sarı renkliyi değil kırmızıyı, 4. yü değil 6.yı''  Biri'' ne fark eder kardeşim'' deyince de, '' Hoop, kes sesini bizi buraya boşuna koymadılar'' demiş. Aynı hesap, boşuna koymadı sene 1 ay sonra Arena'ya bile girmeyecek Galatasaray Başkanı, 1 ay sonra olmayacağın makama getirdi seni. Yap yapabileceğini, mühür sende 6 maç daha.

Kalecileri sırayla kaleye geçir, her maç birinin kafasını kopar. Reykart'tan, Hagi'den daha iyi biliyorsun ya, takımın genleriyle biraz da sen oyna. Bu haftaki maçı da atlattın, Fener'e yaranamadın, daha da dip yok nasıl olsa. Haftaya Aykut'u geçir kaleye, zavallı o da hevesini alsın. Aydın'ı oynat, Pino'yu attın, Kewell'i yanında beklettin. Çete elamanlarından küçüğün Bülent Korkmaz da aynı senin yaptığını yapmış, koskoca Lincoln'ün yerine Yaser'i oynatmıştı. Gökhan Zan'a iyi bak sakatlanmasın, yere yatmasın, atılmasın. Şansın yaver de gidiyor bak hoca görünümlü  45 yıllık Galatasaraylı abi, Yekta sakatlandı. Rahat ol, çekinme koy Mustafa sarp'ı ilk 11. Barış'ı oynat deplasmanda, Manisa'ya taraftar yok, evden ettiğimiz küfürler de duyulmaz. Servet'imizin başına zeval gelmesin, sürüm sürüm sürünürüz, sebep olma.

Ey büyük yüce gök, sen nelere kadirsin. 52.000 kişilik Arena'ya, 2011 yılında takımı ligin bitimine 7 hafta kala 14. olarak Bülent Ünder'le çıkardın. Gökhan Zan'lı, Servet'li, Mustafa sarp'lı Galatasarayı, canımızdan can bellediğimiz Galatasarayımızı. Yeter artık sınama bizi, biz taraftarız, o tribünlerde yine biz olacağız. Bu takım bizim, bi bok sandıklarımıza yedirmeyiz.

4 yorum:

Jordi Metal dedi ki...

Nazmi Abi ben onu geçen hafta demiştim. Sen uyanmışsın :)

selaminko dedi ki...

"Bundan sonra Pino aramızda olmayacak." "Altyapıda oyuncu var da ben mi oynatmıyorum" Bu laflar Galatasaray'ın halini artık tamamen özetliyor. 1) Bir sen önce oyuncuna içerde bağır çağır bir daha kadroya giremeyeceğini söyle. Çıkıp ekranlara malzeme verme. Ya da Galatasaray yerlilerinin bi yerlerini kurtarmak için kendine kurban seçme. İşte bu yüzden hala bir takım çalıştıramıyorsun. Kimse sana talip olmuyor. Muhtemelen bir daha da olmayacak. Galatasaray'ın tek kurtuluş reçetesi takım içerisinde yabancı oyunculara düşman gözüyle bakan kim varsa hepsinin gönderilmesi ile başlar. 2) Altyapıdan o takıma koyacağın her oyuncu senin Sarp'ından da Ayhan'ın dan da Gökhan'ından da iyi oynar. Ey yüce Tugay kardeşim sen altyapı sorumlusu değilmiydin. Nerdesin neden sesin soluğun çıkmaz? Yazıklar olsun bu takımı bu hallere koyana yazıklar olsun. Bu takımda Yekta ve Sabri hariç bütün yerliler gönderilip yerine adam gibi adam olan Türk topçular ve işini yapan profesyoneller gelmeden bu takım ayağa kalkmaz.

berat dedi ki...

Ben inanmıyorum ki bu adamlar, Galatasaray'ı, Galatasaray'ın geleceğini düşünüyor, Galatasaray aşığı.. Hiç birinin umurunda değil, Galatasaray ne halde, nereye doğru gidiyor.. Yakında Kewell'ı, Neill'i, hatta Baros'u da yollarlar, mekan iyice onlara kalır kalan haftalarda..

http://jaimelesport.blogspot.com

orkuns dedi ki...

Abi bu işkence öyle ya da böyle bitecek nasılsa sayılı gün.Fakat beni korkutan Cünayt Tanman'ın açıklamaları. Bu takım önümüzdeki sene de burada bir kaç takviye yapacağız diyor. Ben önümüzdeki sene Ayhan'a nasıl katlanırım. Sinir hastası oldum valla. Liderlik yap bize bir yol göster ne yapmamız lazım senin tabirinle bu bok çuvallarından kurtulmamız için.
Saygılarımla