19 Eyl 2021

Testi Kırılmadan; Alanyaspor Maçı

 


1- Tribünleri kurup hala maça giden 3-5 kişiden biriyiz ya, hayatımızı Galatasaray yüksek ideolojisine göre şekillendirmiş, uğruna kavimden kardeşten vaz geçmişiz ya, 3 kıtada Kutsal Galatasaray bayrağı sallamışız, 21. Meridyen'de Cim Bom diye anırmışız, en büyük maceralarda tribünlerde zafer naraları atmışız ya, mottomuzu belirlemiş iki üç ve daha fazla taraftarı fanatik yapmak demişiz ya, Galatasaraylı bir karıncayı bile incitmeyiz diye anons etmişiz ya, burada bir nefes alıyoruz.

Galatasaray kazanınca Galatasaraylı haşarat sürüsü, böcek takımı durumdan vazife çıkarıp ben de bir çeşit  karıncayım nasıl olsa zannıyla saldırıya geçti. Fatih Terim bana nasıl geçirmiş, hani takım leşmiş, çöpmüş, ağır hezimet yiyecek demişim, kısaca benim sevinmemem gerekiyormuş. Bana taktik, felsefe dersi verenler, küfür edenler, tehdit eden çakallar. 

Ulan ben Gala gol attığı zaman top daha gol çizgisini geçmeden taklaya başlarım, ulan ben kaç kere demedim mi futboldan anlamam, taktik bilmem, futbolcuların çoğunu tanımam diye. Ben forma seyrederim, içindeki adama bakmak son işimdir. Benim için önümdeki maç, hayatımda ilk defa Gala'yı seyrediyor olacağım , seyrettiğim maç ise son maçtır, sanki bir daha seyretmeyecekmişim gibi gelir. O yüzden öncesine bakmam, kendime göre parametreler belirlemişim, takım o parametrelere uymuşsa tabela ne olursa olsun sevinir, uymamışsa küfrümü eder, son düdükle beraber başka Gala maçı olacak mı kaygısına kapılırım. Gala şampiyon olursa halayların başına yine ben geçer mendil sallarım. Olamazsa hepinizden daha çok derde düşerim. .

Kimseyle futbol tartışmam, benim konum Galatasaray öğretisine yaşam biçimine katkı yapabilmek. Okuma kardeşim rencide oluyorsan, çek git çok mu zor, ha beni bir yerlerde kıstıracaksan da hodri meydan. Tribünler bana miras kalmadı, ben o savaş alanlarını gelecek Galatasaraylı nesillerden borç aldım. Sağ selamet teslim etmek boynumun borcudur. Takım galip gelmişken hükmümüzü yazalım da az küfür edin bari diyelim, sonra maça geçelim. Sihir burada yatıyor, sen bunu çözmeye bak.

a)Fatih Terim futbol takımı hocası değildir, futboldan anlamaz 

b)Ölene kadar takımın başında Fatih Terim kalsın. Galatasaray'ı yönetebilecek bir hoca Dünya'da yok.

2- Testi kırılacak diye bir iddiamız yok, ne var ki ödümüz kopuyor, testiyi taşıyan çok sakat taşıyor, her an düştü düşecek.  Daha ilk 4 haftadan kana kana su içiyor olabilirdik. Hiç bir maç rahat değiliz, bir çok sebebi var. Oyundan memnun olan varsa ben değilim, bekleyelim diyenlere de katılmıyorum. Benim beklemeye zamanım yok, baştan söyledim, ben son maçımı seyrediyorum, ya bir daha maç olmazsa!

3- Bizim maç kazanmamız için bir an önce ya 3. golü bulup hakemi oyundan düşürmemiz ya da 80. dakikalara 2-0 önde girmemiz lazım. Mutlak bir hata yapıyoruz, yine yapacağız, bir golü de Şebeke illaki atar, gördük 2 gol yetmiyor, 

4- Ne yapmalı? 6-8 numaralı formalar toplamda 26 km koşmalı. Beşiktaşlı kazmalara tanınan hakem toleransı, topa dalış opsiyonu Berkan'a tanınsa 18 e topu sokar adamı sokmaz. Tek başına 15 km koştuğu maçları göreceğiz. Maçı televizyondan izleyenler için dikkat etsin topla beraber kadrajdadır.  

Biz maçları 11 e 11 oynamıyoruz, 0-0 başlamıyoruz. Alanya maçı Lazio maçından zor, kudurtulmuş doldurulmuş, bizim maçtan sonra kıyamet kopacağına inandırılmış bir takıma karşı oynayacağız. Her maçımız aynı, rakipler ise deniz anası, sümüklü böcek taktiğiyle oynayan Şebeke takımlarına karşı oynuyor. Dün gördünüz Antalya ilk devre bize 2-0 galip olsa ikinci yarı bizi recm ederler yine kaybetmezlerdi. BJKFB kendi aralarındaki maçlarda bile puan kaybetmez, bir yolunu bulur 3 er puan verirler. Biz kendi kefenimizi kendimiz dikeceğiz, her maçı kazanırsak Şampiyonuz. Benim turnuvadaki hesabım bu. 12 kişi oynayacaksınız çocuklar, her biriniz normalden %10 daha fazla koşacak, savaşacak, savunacak, Şebeke'yi yeneceksiniz.

5- Emre Akbaba hayatının en büyük maçlarını bize karşı oynadığı için kendini Florya'da bulmuştu, Lağım medyası dolduruşu Gala futbolcusu objektifiyle oynayabileceği en büyük maçını oynayacak. Aynı şekilde Bülent Korkmaz hayatında hiç bir takıma olmadığı kadar kinle takımı sevk ve idare edecek. Hazırlıklı olunmalı, ilk yarıyı sarı kartsız geçmeliyiz.

6- Geçen maç Morutan'ın ismini doğru söyletmeyi başardık, bu sefer Çiko'da patladılar. Atlayan varsa bir kez daha yazayım. T nin altında kuyruk varsa ts diye okunur, Mo rut san. Çi kıl da u okunacak. Da u derken sanki tek hece gibi dau denecek. Benzetmeleri çok severim, ilk benden duyun. İlk yarı bitmeden taraftar böyle çağıracak. Morutan; Karpatlar'ın Messi'si, Çiko; Tuna'nın Sneijderi. Haydi hemşerilerim düşler sahnesi sizin.

7- Lazio maçında Kerem'in girdiği gol pozisyonu, stoperler arası paslaşmayla eksiltilen 2- 3 adam sayesinde oldu. Ders niteliğinde özeti bir kere daha izleyin. Böyle paslaşmalar yapın canımı yiyin. Stoperler büyük takımın en önemli kozlarıdır, gole katkı yapacaklar, saldırı bekleri oyunun genelini rakip sahada oynayacak. Toplamda pas sayısı 500 ü geçmeyecek.

8-Taylan ya banko oynayacak, ya hiç oynamayacak, sonradan giren Taylan'ın katkısı olmaz. İyi çocuktur efendidir, acır, ama Berkan acımaz, canını almadan bırakmaz, her zaman ki gibi en büyük kozumdur. Rotasyonmuş dinlenmeymiş, hadi lan, 20 yaşındaki çocuk bir günde iki maçı aynı tempoda rahatlıkla oynar. Futbolcu ne kadar çok maç oynarsa o kadar form tutar. Aynı takımla çıkması çok iyi olmuş. Uzun yıllardır ilk defa sıfır çöple, tamamına kefil olacağım bir 11 le sahada. 

Haydi bizimkiler 4 ünüz formayı kaptınız, bizde fasulyeden Türk oyuncu oynatmak yok, hepiniz ananızın ak sütü gibi hak ettiniz, 5. 6. Türk oyuncu girdiği zaman içim rahat olacak, işte o zaman durdurulamayacak bir takım olacağız. Pek yakında. 

Hiç yorum yok: