13 Eki 2010

Hemşehri Hemşehriyi Gurbette S.kermiş

Hani bana ne kardeşim, ben de yazmayayım diyorum  ama, sanki bir makine zorla yazdırıyor. Acaba ben Türk değilmiyim? diye sorgulamıyor da değilim. Almanya geçirince ayağa kalkıyorum, Mesut Özil koyunca Galatasaray atmış gibi seviniyorum, ben vatan hainimiyim ya. Evet vatan hainiyim ben de Nazım Baba,hainliğine de devam ediyorum hala. Takımlarında oynayamayanlar, milli maç olmasa topa ayağını değmeyecek yedekler, kadro dışılar, kazmalar, baltalar. Bu cennet vatanın en ilkel köyünden(misal Iğdır, misal Servet)  bir çobanı koysan daha iyi oynayacak iken, her kasaba takımından en az 1 tane teknik futbolcu çıkan Türkiye orta sahasında 10 senedir Türkiye'de olup, merhaba demesini bilmeyen Ağırol Mehmet'in oynadığı milli takım benim milli takımım değil arkadaş. Hani idam cezası kalktı, kolay atarız artık. Sehpaya bile gönderseler görüşüm değişmez. Ben bu milli takım kimle oynuyorsa o takımı tutuyorum. 2002 Dünya Kupasında gömdüm ben milli duygularımı futbolda.

3 gece önce Almanya'da Mesut Özil, bilezik gibi geçirince kafatasçılar başlarını dağlara doğru uzatarak uludular. Halbu ki aynı anda ben de küfür ediyordum Mesut Özil'e. Bu kadar kötü oynanır mı lan diye. Acaba o da mı uluyordu ilk yarı boyunca. Mustafa Sarp misali saklandı, yalandan idare ediyordu, ama tribünlerde sadece adı Türk olan, Türkiye'den kaçmışlar, bir daha asla köylerine dönmeyecek olanlar, tercihlerini Almanya'da yaşamak üzere koymuş olanlar, aynı gerekçelerle tercih koymuş Mesut Özil'e sövüyorlardı. İkinci yarı aldı sazı eline, futbolu şiir tadında oynayan Mesut. Ulus takımında banko oynama garantisi verilmediği için risk alan, Almanya'yı seçen Mesut. Dünya Kupası'nın yıldızı Türk. Real Madrid'in 10 numarası. Nefret ettiğim futboldan beni koparmamaya çalışan, Dünyada ki 5 futbolcudan biri Mesut. Bir ara koptu Gökhan Prensin ardından attı efsane çalımı bıraktı geriden gelenin önüne, top gol olmadı. Ulan Kızıl Elmacı faşist, Almanya tercihini yapan Mesut değil, Mesut'un babasıdır. Küfür edeceksen niye Almanya'ya gitti diye babasına et. Mark için Mesut'un babasını ırgat olmaya mecbur bırakanlara et.

Mesut Özil kardeşim, attığın gole Türkiye'de benden başka sevinen oldu mu bilmiyorum? Takipçin olacağım, tek bir istisna olmaz ya hadi bir gün biz eski günlere döner de  Real Madrid'le bir kez daha karşılaşırsak o maç tanımam haberin olsun. Gerisi boş, istersen İstanbul'daki maçta da bizim Milli Takıma gol at, yine bu abin ayağa kalkacaktır.

Daha Mesut'un koyduğunu hazmedemeden bu sefer darbe baba ocağından geldi. Yalamalar gazetelere ilan vermişler.'' gardaş gardaş oynayak, ama biz galip gelek'' Bokunda boncuk bulundu ya, 20 sene evvel kovdukları Evliya Çelebi'yi geri getirdiler. Sanki Brezilya'yız da Dünya üzerine dağılmış 500 futbolcudan milli takım seçeceğiz onları motive edip sahaya süreceğiz.. Kartalspor'un hocası olsa ne olacak ki. O da aynılarını oynatacak. Milli Takımın kadrolu devlet memurlarını oynatacaklar. 3 büyükler dediğimiz küçüklerin hocalarına nisbep yapıp, onların oynatmadığını oynatacaklar. Ama bize müstehak, Fatih Terim gitsin diye az kusmadık, Fatih Terim'in Hollandalısı geldi başımıza. Gerçi bana ne de, işte baştan söyledik, yazsak çare yok, yazmasak bir tarafımız acıyor.

Hadi Almanya'da hedef tek kişiydi, Mesut Özil'e sövüp tatmin olduk. Dün geceye ne diyelim. Serin sulu bulaklara, bal süzülen dodaklara mı sitem edelim. Gurbette karşılaştınız Afferin çocuklar, kardaşlarınızı hatırladınız, Dede nasihatini dinlediniz. Koç Nebi'nin hecerinden, Setter Han'ın hünerinden, Köroğlu'nun nigarından, Azarbaycan diyarından bize selam getirdiniz.




3 yorum:

kapalıtayfası dedi ki...

Aslına bakarsak Hiddink işi çok zor,daha doğrusu onun yerine kim gelse yine zor.Çünkü çok kötü bir futbocu jenerasyonuna rastladı.Milli takımımızda üt düzey futbolcu diyebileceğimiz bana göre sadece 3 futbolcu mevcut,Gökhan Gönül,Hamit Altıntop,Arda Turan.Bizim başarılı olmamız mutlaka takım oyunu oynamamız gerekir.Fakat milli takımda oynayanlar çok çeşitli takımlara dağıldıkları ve de kendi takımlarında oynamadıkları için bu çok zor.Eskiden en azından Galatasaray iyi takımdı,bir kaç takviye ile milli takım olabiliyordu,şimdi o da yok.

Adsız dedi ki...

Gerçekten çok kötü bir futbolcu kuşağındayız.Eskiden sezon sonunda üç büyükler Anadolu takımlarından futbolcu almak için birbirleriyle kapışırlardı.Bu yaz öyle bir şey olmadı,geçen sene sadece Mehmet Topuz kapışması oldu.Futbolumuzun geldiği noktaya bakın transfer edilecek futbolcu bile yok.90'lı yıllarda Hami,Tolunay,Orhan,Ogün,Abdullah,gibi Trabzonlu futbolculara,Hakan,Arif,Tugay,Bülent,Suat Galatasaray'dan Rüştü Fenerden,Alpay,Sergen Beşiktaşdan takviye yapıp,kısaca Trabzon Galatasaray karması yapıp başarılı olmuştuk.Daha sonra Galatasaray iskeletli milli takım Dünya 3.oldu.Euro 2008 gelen başarı biraz tesadüfdür.
Şu anda yapılması gereken,genç bir milli takım oluşturmak,buna şu anda oynayan,Arda,Hamit,Gökhan Gönül,Volkan Şen ve kaleciler dışında ,eskilerden pek kimseyi almamak gerekir.Oluşacak milli takımın bir kulüp havasında olması şart,zaten başka çaremizde yok,Arda dışında yıldızımız da yok.Bu jenerasyonun tek olumlu yönü,Volkan,Onur,Hakan,Rüştü ve Belçika'da oynayan Sinan gibi vasatın üstünde kalecilere sahip olmamız,geçmişte kalecilerden çok çekmiştik.En azında kalede çok kötü değiliz.

SEFA dedi ki...

25 senedir dünyanın öbür ucuna da gitseler, Türküm dedikleri için Galatasaray sorusu ya da muhabbetlerini duydukları için, kin ve nefretle içleri dolmuş rakiplerimizin tetikçilerinin baştan aşağı kurduğu federasyon ve milli takımdan başka bir sonuç beklemek ancak fener fanatiklerine yakışırdı.Onlar Mustafa Denizli'nin hem Galatasaray'ı hem de Milli Takım'ı çalıştırdığı ve İzmir'de 0-0 biten İngiltere maçından bu seneye kadar zaten Milli Takımı tutmuyorlardı.Çünkü her maçta Tanju,Hakan ve hep bizim çocuklar golleri atıyor destanlar yazıyorlardı.Onlar zoraki sevindiler,isyan ettiler Kadıköy'deki ilk Galatasaray maçlarında koro halinde hep bu çocuklara ana avrat çoluk çocuk sövdüler...Mesele milli takım değil Galatasaray-Fenerbahçe arasındaki farkın yarattığı kompleksdir...Güçsüz,etkisiz,başarısız Polat Yönetimi de bu duruma seyirci yazıklar olsun....