4 Mar 2010

Hiddink'i Beklerken

Bu akşam ki Milli maçı seyretmedim. Gazoz maçlarını seyretmem. Oğuz Çetin'in Galatasaray'lı futbolcuların tamamını takıma alması ve oynatması manidar. Biri sakatlansa, yorgun düşse, morali bozulsa ne güzel olacaktı. Komplo teorisi mi yapıyorum? hadi ya bir daha ki maçın kadrosuna bakın bakalım. Aslında bizden alınması ve bu maçta oynatılması gereken oyuncu 16 numaraydı. Ligin başından beri orta sahada en çok maçı o oynamıştı. Medya sülükleri de arkasındaydı. Ağırol Memet'in yerine oynatsa eline mi yapışacaktı? Olmaz, 16 numara artık kendi takımında bile oynamayacak, Oğuz'un ağaları Arda'nın başına bir şey getirebilir mi acabanın peşinde olabilirlerdi.

Neyse bu yazıyı bir milli maç sonrası yazayım diye beklettim. Hiddink'in Türk Ulus Takımının ceosu olarak atanması hakkındaki görüşlerimi.

20 yıl önce kendisini kovanlar, 20 sene sonra bokunda boncuk buldular. Beni bilen bilir, Milli maçları pek izlemem bile. Kadro seçiminde hep bir bit yeniği aradığımdan, uzun yıllardır Milli Takım beni heyecanlandırmaz. Milli maça gidişim de 3-5 i geçmez. Kafatasçı değilim, enternasyonelim, oynayanların kimliklerine en son bakacak adam benim. Ne var ki Milli Takım'da  İspanya 2.liginden Ağırol Memet oynuyorsa o Milli Takım benim takımım değildir. Ben bu satırlarda Mehmet Topuz yerine devşirme Memet'i oynattığı için Fatih Terim'e az kahır etmedim. Şimdi aynı duygular içindeyim. Türk olmayan birinin Türk Milli takımın başında olmasına dayanamıyorum. Dünya Kupasında 3. olan kendi öz evladımızı kovup, 4. olan Hiddink'i 8 sene sonra yalvararak getiren zihniyete lanet olsun.

Sanki bizim Milli Takım her turnuvada kafaya oynuyor, finallere çıkıyor, kimini kazanıyor da bu futbolcular bütünlüğünü yönetecek hoca bulamıyoruz. Hiddink, Brezilya hocası olur, Dünya üzerine dağılmış yüzlerce futbolcu içinden takım seçer, onları kombine eder anlarım. Hiddink yerine Pendikspor'un hocasını alsan ne fark edecek. Alt tarafı 20 kişinin içinden bir takım çıkaracaksın. Alacağın adam belli, onların yeteneği ortada. Katacağı ne var? Kaleye Volkan'ı geçirecek, Arda'yı alacak, Galatasaray Milli Takımın alt yapısı zaten, bütün Türk pasaportluları alacak, Fener'den kimi alacağını soracak, maçına göre. Maç angarya ise kimseyi almasa da olur, kalifiye maçsa, önemliyse parsayı Fener'lilere toplatacak. Beşiktaş cezalı zaten bu konuda. Fasülyeden birini alacak, onu da oynatmayacak. Yurt dışında oynayanları, dandik mandik dinlemeden toplayacak. Başka liglerde oynayan gurbetçilerin torunlarının çocuklarını, Türkçe'yi konuşamayan Türkleri çağıracak. Bunların tamamı 25 kişiyi geçmez.

Aksini yapar mı dediniz? Yaşatırlar mı lan o zaman? Adam keriz mi?, bu ülke sülük medyasını karşısına alsın. Fatih Terim gibi kabadayı değilsen, Oğuz gibi pısırık olacan. Müfit gibi valiz taşıyacan( bu arada unuttuk ya, ne yapıyor acaba Müfit Hoca!) Memet Özdilek gibi hayatında kavga etmemiş biri olup ta talimat gereği tekme tokat girişecen.

Hiddink Hoca'nın başlangıç macerası tarihe geçmiştir bu ülkede. İlk çıktığı maçta Bokludere'de ligin yeni takımı Aydınspor'dan 6 tane yemiş, sonrasında da fazla yaşayamamıştır bizim mahallede. Şimdi sorsak hatırlamaz, o maçta kadroda olan Oğuz yardımcısı olmuş, körler sağırlar birbirini ağırlıyorlar. Araya bi karışık Ersun Yanal koydular galiba.

Peki başarılı olur mu? Ne bileyim, başarısı ulus takımının Avrupa Kupası finallerine gitmesi demekse hikaye. Çıkmışsak zaten çıkacaktık, hoca kim olursa olsun çıkarız. Çıkamazsak hocanın yüzündendir. Bakın işte çocuklar zurnanın zırt iye ses çıkardığı delik burasıdır. Bir büyük takım eğer oynadığı turnuvayı en tepelerde tamamlıyorsa, zaten tamamlayacaktır. Hocanın bana göre katkısı yoktur. Yok duman olmuşsa Hocanın yüzündendir. Yani, Fenerbahçe şampiyon olursa Daum'un katkısı sıfırdır, olamıyorsa eğer baş sorumlusudur.

Gamlı Baykuş olarak Hididink konusuna bakışım budur. Bir Türk olarak kendi Ulus takımımdan heyecan duymuyorum. Beklentim de yok, senede en fazla 5-6 ciddi maç oynanacak diye onca para verilerek getirilen adamı istemiyorum. Esas acı olan şey, en az 50 milyon Türk'ün ilgilendiği futbolda, milli takımın başında bir yabancıdan medet bekliyor durumda oluşumuzdur. Başbakandan'da memnun değilim ben, ancak yerine bir yabancı getirilirse en başta ben dikilirim.

Kendisine defalarca saldırdığım Fatih Terim'i, Taksim Meydanında Hiddink'le yumruk yumruğa kavga ederken görsem ki- Fatih Terim mutlaka haksızdır- hiç tereddüt etmem Hiddink'e girişirim.

Aklı varsa gelmesin, nitekim girişeceğim de zaten.

1 yorum:

hadesperado dedi ki...

abi bu ne ya, biz ne zaman yenicez bu eskişehir'i, adamların doğru dürüst atağı yok, istanbuldaki maçta bile 1 kere gelip gol attılar ama daha zorlamışlardı, bu maçta biri elle diğeri refakat usülü (topal sağolsun) iki gol yedik, gerisi la fontaine. anlamıyorum ya biz mi anadolu takımıyız onlar mı madrid?! nasıl düz bir takım gibi göründük dün gece...

rijkaard servet'i oynatmamalı artık, onun gibi kadife ayaklının bu ısrarı niye aklım almıyor. adam iki metre uzağında duruyor rakibin, sonra çalım yemesi fizik kanunu zaten... emre sağlamsa bu maçta oynamalıydı kim ne derse desin çok farklı olurdu. gio da aynı şekilde ama kimin yerine oynatacaksın derseniz ortasaha arda-elano-topal(el mahkum) olur, ileride gio-jo-keita. şimdi çıkıp birileri çok biliyorsan sen çık yönet diyebilir ama elimde bunlar varsa oynatırım ki rakip biraz tırssın beni beklesin... isyan edesim var çok fena...

konsantrasyon diyoruz ama kim kime dum duma, hayalkırıklığı yaşıyorum, böyle bir kadroyu, yönetimi, takımı, taraftarı teselli falan kurtarmaz, maç yazını bekliyorum, vur gitsin...!

hakem zaten pasifin önde gideni, gol atan artist iki kez elle oynadı kırmızı kart veremedi, zaten ilk pozisyonu verse gol atarken elle oynamayacaktı.

şerefsiz yavşak polis benjamini kalkedon maçlarına verirler, her maçı olay... bu belalı pasifi de bizim maçlara...

4-3, 5-4 bitsin kim kazanırsa kazansın ama sen Galatasaray'san böyle silik oynamaya hakkın yok ya yok... afedersin ama rakip bizi yenecekse bile g.tünden kan gelsin öyle yensin...