5 Nis 2009

Şaşır Fatih Tekke Şaşır


* “BİR futbolcu olarak değil, insan olarak merak ediyorum. Hangi hatam yüzünden Milli Takım’a çağırmıyorlar beni? Açıklasınlar, ben de bileyim, özür dileyeyim.”*

“TERİM’DEN önce Milli Takım’ın golcüsü bendim. Birden tasfiye edildim. Zamanında 38 yaşındaki Hakan Şükür’ü çağırdılar, beni 31 yaşında yok sayıyorlar.”

* “EN az 10 kişi sayarım size, kendi takımında oynamadığı halde Terim’in kadroya alıp Milli Takım’a kazandırdığı. Oysa ben Zenit’in en çok gol atan adamıyım.”

* “UEFA finalinde oynadım geçen yıl. İspanya maçlarına çağrılmayı tecrübemle, formumla hakediyordum. Ama beni izlemeye Rusya’ya bir kişi bile yollamadılar.

Fatih Tekke ağlamış, daha doğrusu isyan etmiş. Milli Takım kadrosunda olmayışını şaşırıyor. Şaşırmak, ne güzel, hep yazdık, şaşırmayan insan yarı ölüdür. Şaşırmayanlar, kendisini Milli Takıma almayanlar, almayanlara en ufak bir sitemde bulunmayanlar. Onlarki hiç bir şeye şaşırmıyorlar. Volkan, inanılmaz iki topu çıkartıyor, şaşırmıyorlar. Oysa ben şaşırıyorum, Volkan'ın o topu nasıl çıkardığına defalarca bakıyorum. Yandan gelen topu yumurtladı, yine şaşırmadılar. Kızdılar, kurtarışını yok sayıp, kurtaramadığına baktılar. Bizler yine şaşırmıştık. Az önceki o maymunca kurtarışı yapan kaleci, bu topu nasıl alamazdı.

Nihat İsviçre'de pas vermek yerine kaleye attı. Top gitti üst direğin altına vurup içeri girdi. O maçın maç yorumuna bakın, ben o zamanda şaşırmıştım. Ben olsam o gole sevineceğime Nihat'a fırça atardım. Nihat'ın o golüne şaşırsaydı, şu son iki maçta bencilliği yüzünden koskoca bir Millet'i Dünya Kupası şovundan ettiği için şimdi kızmayacaktı.

Son dakikalarda maç tanrıları yardım edipte beklenmedik bir derece alındığında da şaşırmamıştı. Sanki golleri son dakikaya bırakma taktiği veriyordu. Havalimanına kahraman olarak bir tek o indi. Herşeyi kendisi yapmıştı. Son dakikalarda gelen galibiyetlere şaşırsaydı, son dakikalarda maç vermezdi.

Fatih Tekke, şaşırmış. Ben niye yokum diye kendi kendine soruyor her halde. Cevap şudur kardeşim. Şaşırmamak, iaiıranl birileri gelinceye kadar sen yoksun. İş şaşırmamaya gelince de başka şeyler giriyor bu tezgahın içine. Biat ön plana çıkıyor. Sen oynadığın takımlardaki hocalarınla başından geçenleri bir daha gözden geçir. Mutlaka CEO ya biat eden hocalar çıkacaktır. Trabzon'dayken gözden ıraktın. Gönülden de ırak olacaksın. Ben şimdiye kadar senin Hoca hakkında kemik yalayıcı bir beyanıtını duymadım. UEFA kupası finalinde oynamış Tekke. O maçın önemine şaşırsaydı seni alırdı. Şaşırmadı, o kupayı alan takımın hocası olsuğu zamanda şaşırmamıştı. Popescu penaltıyı attığında az daha şaşırıyordu. Bize doğru koşacaktı ama o an durdu yere oturdu. Başarıyı paylaşmadı, şaşırılacak bir şey yoktu onun için, yine alırdı.

Bak bir sır daha vereyim sana Tekke kardeş. Hamit sakatlanıp kadrodan çıkarıldı ya, bayram ettiler. Halil, Yıldıray, Mevlut'tan sonra Hamit çıban başıydı. Koskoca Bavyera Münih takımının bankosu biat etmiyordu. Atsa atılmıyor, sakatlandı kurtuldu. Eminim Arda içinde aynı şeyleri düşünür bunlar. Arda dışında banko oyuncu yok. Kimi oynatmasa olur. Arda hariç. Böyle futbolcuları sevmezler.

Lider takımın golcüsü yerine Batuhan'ın oynamasını nasıl izah edeceğiz kuşkulanmasak, şaşırmasak. Otur oturduğun yerde Fatih Tekke, arkadaşın Gökdeniz'e de selam söyle kadroda boş yer yok. Var da sırada bekleyen çok futbolcu var. İnanmıyormusun, bak iddiaya girelim istersen ilk Milli Takım kadrosu açıklandığında göreceksin. Kimsenin tanımadığı bir futbolcu ya şapka olacak ya tavşan. Bakalım kim olacak bu kimsenin bilmediği futbolcu.

Milli Takım dosyasını sümen altına atıyoruz, konuyu şimdilik kapatıyoruz, lige konsantre oluyoruz yarın sabahtan itibaren.

Hiç yorum yok: