22 Ağu 2021

Testi Kırılmadan; Galatasaray- Hatayspor

 


1- Bu sezon yeni bir dizi başlattık, maçtan sonra herkes yazar, amacımız testi kırılmasın diye çocuğun kulağını önceden çekebilmek. Kadrolar açıklandığında başlıyoruz. Başkan şebekeye racon kesti, kolpa değilse milyonlarca Gala taraftarı arkasındayız, adamıyız. Bir sıkıntı var, bizdeki baskın taraftar grubu lideri dediğimiz oluşum muktedir yanlısı, şeriatçı, karaborsacı suç makinası, bağlı oldukları mekanizmadan bir sinyale bakar, Başkan'a taraftarı sövdürmeleri. Şebekeyle mücadele kararı almışsan kendi şebekeni tribünlere sokmayacaksın.

2- İlk 11 i Yüce Gök yapıyor sanki. Oynanan maçlarda gördük en çok pas alışverişi Luindama- Marcao arsında yapıldı. İkisinden biri değişmediği sürece iyi futbol izleme imkanı yoktu. Marcao kendi kuyusunu kazınca son maçta sadece bir defa stoperler arası pas izledik. Ne var ki lunaparktaki deliklerden çıkan timsah makinası oyunu gibiyiz. Delik çok fazla, kafaya tokmağı vurdukça başka delikten bir timsah defosu fırlıyor. Bu kez de Muslera sahne aldı. İnanmayan üşenmesin tekrar seyretsin. Son maç 17 dakika vakit geçirdi.( top kontrolüne geçip öldükten sonra tekrar canlandığı süre). Kalecinin kötü olduğu, satranç oyuncusu gibi düşünüp vakit geçirdiği, iki stoperin maç boyu 15 defa paslaştığı maçı iyi oynamış olman mümkün değil. Bizim gibi neticenin değil de Hatice'nin peşinde koşanlardan ağır küfür yersin. 

3- Marcao'nun iptal olduğu an neler oldu, Gala taraftarının bilmesi gerekir. Kerem ne demiş olabilir? Affedeceğimizden değil, ama Kerem'in de masum olduğunu düşünmüyorum. Kendisinden istikbal de beklemiyorum. Biz Ribery'e benzettikçe şımardı. İyi oynarsa zaten kaçar gider, kötü oynarsa da çöpe çıkar. Her iki durumda da takımda geleceği olmayan futbolcularımızdan. Son maç, aslında inceci, aradan Muhammed'e yuvarlasa muhteşem bir asist yapıp büyüyecek, dağlara vurdu, sonraki Mohammed'e manalı bakışı, küfür etse daha iyiydi belki de etti. 

4- Tezlerimizin doğru çıktığına mı memnun olalım, Gala futbolunun günden güne eriyor olmasına mı üzülelim. Mecbur kaldığı için 3 Türk oyuncuyla çıktı. 4 Türk'le çıkacak diye ödüm kopmuştu, yanılmadım. Taylan geçen sezon 10 yabancıya direnerek ilk 11 oynadı. 3 Türk mecburiyeti aslında bu sezon Hocalara oyun kurma mecburiyeti getirdi. Briççi, satranççı, pokerci, neyse ne en iyi oynayan kazanacak. Taylan, Berkan, Kerem fasulyeden mi oynuyor, yoksa yabancı kotası olmasa bile oynayacak mı? soru bu, Ben Terim'in adaletli forma dağıtmadığına oyun kuramadığına inananlardanım. Bu yüzden bu sezon şampiyonluk beklemiyorum.  9.10.11. oyuncu olmak diken üstü oynamaktır. İlk 11 de 3 Türk oyuncu oynadığı sürece oynayanlar kötü oynayacak, her maç değişecek. 9 yabancı kotası olsaydı çok merak ediyorum bu gece kim yoktu? İçinizde Taylan seven varsa, dua edin Viktor çöp çıkıp da Alpaslan oynamasın. Taylan'ı kaybedeceğiz. 

5- Takımın başına sanki yeni geçmiş, sanki Selçuk İnan, bana 3 yıl verin. 25 senedir takımın başındasın, her oynadığın maç bir öncekini aratıyor, kimi kandırıyorsun. gençleştirecekmiş, hangi genç iyi oynarsa takımda kalacak. Gala alt yapı takımı değil, futbolcu yetiştirip satma takımı değil, Avrupa takımlarını yenme takımıdır. Getirdiği noktaya bakın Gedson kadroya giremiyor taraftar umutlanıyor. Hagi görmüş taraftarla görmemiş taraftar arasında çok büyük fark oluştu. Belki de bundandır bizim hiç memnun olmayışımız. Yazılarımızı 30 yaş üstü taraftar için yazıyoruz. Al sana 3 değil 5 sene daha, yalnız bir şartım var Hoca, yine kötü oynarsak, yine her çıktığımız Avrupa Kupası maçında tir tir titrersek, Hocalıktan kazandığın bütün parayı kulübe bağışlayacaksın.

6- İyi oyun oynamanın parametreleri var, biz daha önce seyretmiştik. Taffarel, Bülent, Popescu'nun 15 dakika kadraja girmediği maçları hatırlıyorum. Biriniz hayrına dakika tutsun, 2 stoper + Muslera kaç dakika görünecek?  

7- Sağ sol hücum beklerinin topun bizde kaldığı sürenin en az %70 ini rakip yarı sahada geçirmediği, stoperlerin maç sonuna kadar birbirleriyle 15 den fazla pas yaptığı, kalecinin 3 dakikadan fazla oyalandığı, 6,8 numaralı oyuncuların en az 23 km koşmadığı, pas sayısının toplamda 450 yi geçtiği hiç bir maçı iyi oynayamayacaksın. Kazanamazsın demiyorum, iyi oynamayacağının garantisini veriyorum.  

8- Son olarak, yanınızda küllük, biblo gibi şeyler bulundurmayın(ben kaç kere fırlattım televizyona), duvar kenarında oturmayın(kafanızı vuruyorsunuz) , kırılacak eşyanızı uzakta tutun, mide ilacınızı sakinleştiricinizi en yakın yerde bulundurun, bir kaç duble için, küfür ederken çenenizi fazla açmayın(kilitleniyor) birazdan Gala maçı başlayacak. 

Hiç yorum yok: