2 Şub 2010

Kızılırmak Kan Ağlıyor

Sivas denince akla, ilk önceleri kongre gelirdi. Bu ülkenin kurtuluş düşü bu ilde kurulmuştu. Kangal'ın itleri, Pir Sultan'ı, Veysel'i devamında ozanları gelirdi akla. Askeri sürgün yeri Temeltepe, Gemerek, Deniz Gezmiş, Yıldız Dağı, ülkeye nam salmış yiğidoları, derken yaktılar Sivas'ı.

Şimdi birine Sivas desen Madımak der. Yangın der, yaktılar der. Evet, Sivas yaktılar, yakmaya devam ediyorlar seni. Ulu Önder, sizin daha doğrusu bizim diyarlardan başlamıştı ameliyata. Sevgili memleketim, birileri hatta hepisi travmalarını atlatamadı, saldırıyorlar. Anlaşılan daha çok kan ağlatacaklar Kızılırmak'ı o ulu dereyi.

3 yıldız armalı kırmızı beyazlı takım, nasıl olduysa bu ülkenin mafya babalarına teslim edildi. 2 sezon şampiyonluk rüyası gördürdüler. Arife yaşanılıp bayram yaşanmadı. Takımın başına öyle biririni getirdiler ki ben Sivas'lı yı bile takıma lanet ettirdiler. Ikına sıkına, korkuyla, tehditle tepelerde nam saldı yiğidolar. Sonra balon patladı. Takımı dağıttılar, hüner bizde dediler, iş boka sarınca da kaçtılar.

Tepedeki düzen değişmemişti, sindirilmiş Sivas'lının pek haberi yoktu olup bitenden. Afrika'nın balta girmiş ormanlarından bir ormancıyı getirdiler Sivas'a. O ormancıda, başka orman kaçkınlarını doldurdu güzelim memleketime. Kutuplarda fellah neyse Sivas'ta zenci odur. Son maçta seyrettim 4 adet ayıyı. Sivas'ımın yaylalarında, Ali Dağ'da, Sızır*'da, Çat'ta, Zara'da, Şarkışla'da biri sefere çıksa 10 tane Sivasspor'da oynayacak adam bulur. Avrupa'yı tarasan, Sivas orijinli 100 futbolcuya rastlarsın.

Kim lan bu Muhsin Bey? Geçmişi nedir? Kim tanır bu şahsiyeti, bu şahsiyet kimi tanır? Yurdumun güzel çocuklarını kenarda bekletip, baltalı ilahları, kazmaları oynatan bu lavuk kim? Gördünüz değil mi? Sivasspor'un en gerisinde oyna(yama)yan zebellah gibi zenciyi. Ayı diyeceğim ama en sevdiğim yaratıklardandır ayı, 3000 dolar versen bırak takımı, kıtayı satacak adamların ne işi var bizim diyarlarda?

5 tane yemişler, bir önceki maçı seyrettim Trabzon'dan düzine yemeleri lazımdı. Totem yapmış muhtemelen yamyamlar. Fener maçını 3 e kadar seyrettim. Öğrendim ki 20 tane atabilirlermiş. İhtimal bu futbolcu olmayan futbolcularla oynadıkça ligin gol yeme rekorunu kıracaklar.

İsyanım nereden geldiklerini kimsenin bilemediği kazmaların hemşehrilerimin takımını itin götüne sokacaklarına değildir. Benim isyanım bu şehirin gençlerinin ne zaman uyanacağınadır. Taraf gazetesi manşet atmış, 3 sütun üstüne haykıran puntolarla,'' Fener Sivas'ı Yaktı'' ne güzel demek hınçları geçmemiş yakıcıların, yakanların şakşakçılarının. Ne kaldı ki lan yakacak artık bu şehirde. Düştü artık bu takım, kına yakın anüslerinize. Yiğido, kardeşim Mehmet Yıldız, kurtar kendini. Kurtar Muhsin'den, mafyalardan kendini. Doymadılar, yakacaklar.

Bilmiyorlarki Sivas nedir. Sivas neresidir. Sivas'lı kimdir. Sırası gelmedi mi kardeşlerim, atın artık üstünüzden bu ölü toprağını. başkaldırın sizleri aşağılamaya çalışanlara, gidin kulübünüzün kapısına, kovun şu Muhsin Bey'i. O giderken meraklanmayın kaçarlar Kayseri istikametine getirdiği kazmalar, orada bizimkiler rastlarlar. Tolunay'ın aslanları da bir tekme vurur anlarlar anyayı konyayı. Bu ülkenin bu güzel şehri çiftliğinizmi lan sizin. Her önüme gelen takımdan hezimet yiceksem, bırakın kendi evlatlarımızla beraber yiyeyim.

Hiç olmazsa derim ozanlarımın birinin dediği gibi.  ''kendim ettim kendim buldum''  

*Gemerek'in bir kasabası, bizim memleketimiz.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Aziz yıldırım-sedat peker-mecnun Odyakmaz-Bülent uygun(ki kendisi Korkut eken'in en yakınıdr) 4 lü saç ayağına teslim edilen Sivastan nefret ettğim kadar hiç bi takımdan nefret etmiyorum..küme düşmek hiç bir takıma bu kadar yakışmaz.
Sadece Galatasaray nefretiyle şehri donatmaya kalktılar23 yıl boyunca.azizenin talimatlaryla Bilicayı bile verdiler büyük abi'sine.Balon patladı artık.
Macnun gibi bir mafay bozuntusu ve aziz tetikçsine ancak böyle bir son yakşırdı.
kümeye güle güle..
N.K.F.V.A.S

SéRhat dedi ki...

Futbol bu şehrin tüm havasını değiştirmeye yetiyor herşey dışarıdan görüldüğü gibi değil tabikide sorsan şehirde herkes Sivasspor'lu sorsan şehirde herkes takımın arkasında ama 5tl verip maça gelmiyorlar. Ben çok koyu Gs taraftarıyım ama ben Gs'yi Sivas'a geldiğinde görebiliyorum herşeyin farkındayız bende destekliyorum Sivasspor'u! Sivas'ta yaşayan diğer takım taraftarları Sivas kümeye diye bağırıyor ama bu futbolcularla (-ki kendi sitemde övdüm ben bu adamları) bu teknik ekiple yürümez bu gemi ama herşeye rağmen Sivas temiz ellerde SüperLig'de koşturacak! BU TAKIM DÜŞMEYECEK! Elinize sağlık...

Bulut dedi ki...

Yukarıdaki Adsız'ın tüm söylediklerinin altına imzamı atıyorum.

Kümeye kadar yolunuz var. Lafım meclisten dışarı:)

Adsız dedi ki...

Abi maç yazısını(antalya) yazmamışsın ve bende buraya yazayım dedim yorumumu..
Öncelikle bir Galatasaraylı olarak amacım rijkarrd'ı eleştirmek degil ancak takımdaki bazı isimlerin oynamış oldugu rezelet futbolu nasıl göremeyip,hala bu adamlarda ısrar ediyor anlamıyorum..
Örn:Musatafa sarp.
Sene başından beri en büyük derdim.. Galatasarayımın maçlarını keyifli izleyememin başlıca nedeni.. ne yapar bu adam? İleri uçtaki oyuncularımıza (arda,kewell,baros,keita,jo,santos)topu iyi bir şekilde servis edebilir mi? hayır.. top teknigi yok denecek kadar az ve yine top çalma oranı çok zayıf.. Yanı kesinlikle Galatasaray 11'inin as adamı olamaz bu arkadaş.. inanın bana selçuk ve colman varken trabzonspor ilk 11'ine bile giremez mustafa sarp..
Ama bazı arkadaşlar yerlere göklere sıgdıramıyor bu arkadaşı.. Evet bende karakteri,savaşcılıgı ve en önemlisi Galatasarylılıgından dolayı seviyorum mustafayı ama Galatasarayda oynamak için bunların yetmedigini anlamalı artık birileri.. Bu sadece benim görüşüm Mustafa sarpla ilgili..
Saygılar Nazmi agabey