28 Ağu 2021

Testi Kırılmadan; Kasımpaşa Maçı

1- Bir süre daha Burak Başkan'la başlıyoruz, Takım geriye gide gide 1996 yılına rastladık sanki. Faruk Süren'in hayaleti Şebeke'ye bu sezon çok erkenden fazla mesai  başlattı. Fatih Terim sanki yeni gelmiş gibi, 3 sezon avans istedi, Rumenler'le eski aşk alevlendi, UEFA macerası benim gibi gamlı baykuş taraftarı bile rüyaya yatırdı. Korkmasınlar söyleyin sadece gruplara kaldık, ya yeniden sonlara doğru gelirsek, siz ne pusular kuracaksınız onu şimdiden düşünmeye başlayın. İlk maç yazdık, mezar kaçkını Hıncal böğürdüğüne göre bizi siyasete sokmakta gecikmezler, çözülmediği sürece Başkanın yanındayım, ne var ki bizdeki baskın taraftar çetesi iktidar yanlısı karaborsacı suç makinası. Bırakın tribüne girmeleri, kahvelerden maç seyretmeleri bile yasaklanmalı.

2- 96 rüyasını görürken Bülent Korkmaz dürttü uyandım, abi o ben değilim Alpaslan dedi. O pozisyonda hiç bir akıllı futbolcu tekmeye kafa sokmaz. Alpaslan Ağrı dağına bıçak çekti, kaburgaya tabanı yedi. Galatasaraylılık aynı zamanda deliliktir. Viktor'a Luindama'dan sonra o da baş kaldırdı. 3 Türk kotasını ilk biz deleriz, görürsünüz en geç 10. maça en az 6 Türk oyuncuyla çıkacağız. 

3- Berkan'ın çok acil bir gole ihtiyacı var, bu gece bekliyorum. Muhtemelen o da 3 Türk oyuncu içerisine kendini banko atmak için son tercihlerinde isabetsizliğe uğradı. Pas vereceğine şut çekse, şut çekeceğine pas verse Devlet memuru Şenol Güneş bile ulusal takım ilk 11 ine yazardı.

4- Kerem'de az buçuk şımarıklık alametleri belirmişti, biz Ribery'e benzettikçe o Erzincan'ı özledim diyor sanki. Beyler önce hangi takımın topçusu olduğunuzu iyi belleyin. Gala'da oynuyorsun diyenlere de sakın inanmayın. Daha antrenmanlardasınız biz neler gördük. Barış sarı kartı gösterdi, en ufak bir sallantıda kulübe paspasçısı olursun. 

5- Ben futboldan anlamam, futbolu da sevmem, taraf olmadığım maçı izlemem. Bütün futbolculara aynı mesafedeyim. O yüzden yazdıklarıma çok eleştiri gelir. Sorun yok isteyen küfür de edebilir, ifade özgürlüğü der geçerim. Aynı fikirde olmayanla futbol tartışmam. Ne diyorlarsa doğrudur. Sıfatım profesyonel Gala taraftarlığıdır. Benim için her maç seyredeceğim ilk maç, seyrettiğim her maç da seyredebileceğim son maç hükmündedir. O yüzden ilk 11 bir önceki maç nasıl oynamış bana referans olmaz. Muslera için konuşuyorum, bir zamanlar büyük kaleciymiş, ben anlamam. Benim için ilk defa bu akşam kaleye geçecek bir kalecidir. Nasıl top kurtardığına da bakmam. Büyük takım kalecisi kurtardığı topla değil, yediği golle belli olur. Top çerçeveden içeri girerken felç geçiriyorsa, gol üçgeni dışında kalmışsa, yan top kafa vurma mesafesinden gelirken topa çıkmış, daha yukarıdan gelirken çıkmamışsa, vakit geçiriyorsa kaleci değil çuvaldır.

6- Topun oyunda kaldığı süre 60 dakika civarı, yarı yarıya olsa 30 dakika top bizde. Bakın takip edin, saldırı bekleri toplamda en az 20 dakika rakip yarı sahasındaysa, hatta 5 dakika rakip 18 içindeyse mutlaka iyi oynamışız demektir. Büyük takımın beki olmaz, neyi bekleyeceksin kardeşim, saldıracaksın. Önce sen Hatice'yi tavlamaya bak, netice nasıl olsa gelecek. Saldırı bekleri birer tane attı. Hem de akan oyunda düzgün vuruşla, 96 rüyası görmek isteyenler, Fatih Akyel'i, Hakan Ünsal'ı ansın. Daha ligin başı stoper golü de gördük. Savunma gole katkı yaptıkça oyun katlayarak büyüyecek.

7- Taç atamıyoruz, korner kullanamıyoruz. Belki de iyi korner kullanıyoruz da vuramıyoruz özellikle Vaan'ın kullandığı kornerleri biz yesek 3 korner bir gol olur. Sanıyorum ki hakem korkusundan kafaya bile çıkamıyoruz. Gördük kendi kalecisine çarptı hakem faul dedi. Hazır ol  pozisyonunda da kafaya çıkılmaz. Bence içeri kesme  işini bırakalım, atsak bile saymazlar. Ya hiç denenmemiş taktik atışlar kullanılacak, ya da paslaşılacak. Fakat o taç atışları nedir ya, en kolay iş, yıllardır her kullandığımız taç rakibe pozisyon olarak geri dönüyor. 

8- Saha içi mücadele yetmez, daha ligin başı gördük ki, rakiplerimiz deniz anası taktiğiyle oynayan rakiplere karşı oynarken, biz maçtan sonra kıyamet kopacak, evren yok olacak taktiğiyle oynayanlara karşı oynuyoruz. Rakibin en zorlu maçını 10 beygir gücüyle oynasa bile kazandırılıyor, senin her maç en az 12 beygir gücüne çıkman, özellikle insan yiyicileri 1.5 adamlık oynatman gerekecek. Dün gece tesadüfen BJK maçı olduğunu son yarım saat 1 kişi oynadıklarını öğrenince bir bakayım dedim. Zavallı Karagümrük hocası, çırpınıyor ileri gidin diye, Karagümrük'lü oyuncular ya faul yapıyor, ya ona bile gerek duymadan topu BJK'li oyunculara veriyor 5 dakika dayanamayıp kaçtım. Hediye ettikleri 3 puan önümüzdeki ruhu çalınmış Kara Trenspor'dan fazlasıyla tahsil edilecek.

9- Eski takımına karşı oynayacak adamları oynatmayı sever, Aytaç'ı bekliyordum, mutlaka oynatır. Alpaslan son oyunuyla ilk 11 oynamayı hak etmişti, oynaması için bir yol bulabilirdi. Sezon başı öngörülerimizde Taylan'ın ilk feda edileceği vardı. Emre Akbaba oyuna girmemişse, Çerçeveye gelen toptan daha fazla atmışsak, 550 den fazla pas yapmamışsak, savunma oyuncuları gol pozisyonlarında varsa,  Çika- Berkan toplam 23 km den fazla koşmuşsa, Öcü maça cenabet çıkmamışsa, rahat uyuyun maçı kazanmışız demektir, sıradaki şebeke takımı gelsin. 


Hiç yorum yok: