20 Haz 2009

Surinam'lının Cim Bom'u


Hala inanamıyorum, yardımcısı Neeskens, kondisyoneri Alberto Roca olan koskoca Barcelona'nın hocasının Galatasaray'ı idare edeceğine. Barcelona, Surinam'lıy hiç bir hocalık kariyeri olmadan güvenmiş, kendini bu büyük ekibe teslim etmiş. Bunca yıllık taraftarım beni şimdiye kadar, Hagi hariç hiç bir hoca bu denli coşturamamıştı, heyacanlandırmamıştı.

Surinam'lı geldi, maç kasetlerini aldı gitti. Muhtemelen bütün futbolcuların röntgenini çekmiştir. Savunmanın bu yıl darmadağın olduğunu görmüştür. Her maç başka bir stoperle oynandığının farkındadır. Ve takımın en önemli savunma oyuncusunun da Servet olduğunu tesbit etmiştir. Servet'le oynanan maçlar ile Servet'siz maçların mukayesesini yapmıştır. Servet'in gitmesine de izin vermiştir.

İşte ilk büyük icraatıdır. Servet'i feda etmişse sevinebilirsiniz çocuklar. Surinam'lı Rüştü'yle ilk lig maçına çıkmıştı hatırlıyorum. İlk geri pasına Rüştü gelişi güzel vurunca topu kaptırdı, dandik bir gol yemişti, gölü yediğinde Surinam'lı gülmüş, takımın 3. kalecisini geçirmişti kaleye. Valdez'i. Valdez; hiç te iyi bir kaleci değil zannedersem ancak başka bir meziyeti vardı diğer kalecilerden farklı olarak. Büyük takımın kalecisi o, topu en kısa anda, en müsait olana eliyle vermekte. ben Valdez'in topu şişirdiğini görmedim, degaj yapmayı bildiğini de sanmıyorum.

Galatasaray kalecisi Leo (Aslan) Franco topu elle oyuna sokacak. Kime atacak peki, Servet'e atsa olmazdı, Servet topu oyuna sokamazdı. Servet savunma futbolcusuydu sadece, hücum hattında işi yoktu. Surinam'lı oyunu kaleciden kuracak. Popescu'dan beri yalvardığım büyük takım oyunu kurulacak artık. Kaleci teknik bir stpoere topu atacak ve şov başlayacak. Galatasaray yine yenilecek, belki yine şampiyon olamayacak ama inanın futboldan zevk alacağız.

Topla daha fazla oynayacağız, her kimle oynarsak oynayalım yenmek üzere kurulacak oyun sistemi. Sabri şut çekmeyecek, Barış kafası kesik tavuk gibi koşmayacak, Lincoln büyük bir hocayla, nasıl büyük futbol oynanır bize yeniden gösterecek. Takımda hiç kimsenin çakılı yeri olmayacak, kaleci bile gol atacak göreceksiniz. 9 kilometreden az koşanı yanın da oturtacak, oyuna sonradan giren futbolcu aslan kesilecek, oyuna sokacağı futbolcunun omuzuna kolunu atacak, onurlandırarak içeri yollayacaktır. Hiç bir zaman vakit geçirmeye oynanmayacak. Gol atıldığında hep beraber sevinilecektir.

Ben bütün bunları Servet'in gidişine onay verdikleri anda garanti görüyorum. Surinam'lı yoksa Galatasaray savunmasının en önemli adamının gitmesine müsaade etmezdi.

Şova şimdiden hazır olun, bayraklarınızı yenileyin,

Hiç yorum yok: