3 Oca 2021

Faydası Yok; Galatasaray 0-0 Antalyaspor

6-0 yenilmiş bir takım, daha bir kaç ay önce kovulmuş  sözde bir büyük baş hoca. Tahminler havalarda uçuyor, üstelik yılın son dakikalarında gelen vahim bir kaza haberi maça başka anlamlar da yüklemiş. Takım beklenmedik şekilde şapkadan çıkmış onca takım arasından 2020 yi lider kapamış. Havada gol kokusu var. 

Açıkçası benim tahminim 7-0 dı. ne var ki ilk 10 dakikada değişti, peğ peşe tweetler gelmeye başladı. Takım kötü oynuyor 1-0 olsun bizim olsun diyenler çoğaldı. Takım kötü oynamıyordu oysa. Ersun dünyanın en aşağılık futbolunu oynat(mıyor)du. Her an 18 içinde kaleci dahil 4, önünde 6 kişi, santrayı geçer geçmez de mayına basmış gibi geri kaçan 1 adam. 

Yine tweetler düşmeye başladı, ne yapmalı? Bir ara Fatih Terim'i gösterdiler.Tepeden üzgün, bitkin bir şekilde boş gözlerle sahaya bakıyordu. Lanet olsundu. Omar'a mı yanalım, haksız ceza aldığımıza mı, ağzımızdaki maskeye mi, tribünlerdeki hayaletlere oynanan futbola mı, anti futbol oynatma ustası Ersun'a mı. Gençlerbirliği zamanlarında geliştirmişti sarı kartsız faullerle durdur, en ufak bir temasta vurulmuş gibi bağır yat. Her zaman dedim, Gala Taraftarı dünyada futbolu bilen tek taraftardır. Yanında biri olsa gelen tweetleri okusa mutlaka beklenmedik futbola karşı beklenmedik hamleler yapardı.

Benim aklıma Okan'ı çıkarmak geldi ilk 10 dakikada, saldım tweeti. Donk'un eline ver eldiveni, al bir hızlı adam daha.. Kaleciye gerek yok hızlı adam da çalımlarla 18 e girsin, karambol kovalansın, insanlık dışı kasap sol bekleri 3 toptan birinde penaltı yapacaktı zaten. Bir gol yetmez 2 ye bile razıydı, 2 olduktan sonra Ersun'u saklandığı delikten çıkarıp, bir hezimet daha atıp, Antalya'ya dönen uçağa bindermeyecektik.

İlk defa puan kaybedilen bir maçta kimseye kızamıyorum. Faydası yok. Bir futbol maçı oynamadık. 10 kişi kalmış takıma kalecin, yetmedi korner atmayan oyuncun vakit geçirmekten sarı kart alıyor. Bu arada vakit geçirme hırsızlıktır bana göre. Günde 10 maç canlı izlemek mümkün, taraf olmadığımız bir maçta böyle oynayan, korneri bile atmayana denk gelsek ne yaparız. Ben küfür eder kapatırım. Kuralın değişmesi lazım, hangi pozisyonda sarı kartlık vakit geçirme tesbit edilmişse tam tersine oyunu başlatırım. Kaleciyse ver korner, korner, faul taç ise aynı yerden topu diğer takıma ver. Bana ne senin sarı kartından. 2 sarı kart maçtan 2 dakika çaldı.

Hakemler bizde art niyetli falan değil, kesin hasta. Futbolu bilmiyorlar demiyorum, hasta diyorum. vardır mutlaka bu konuda eğitim almış bir doktor, yorum yapsın. Yaşı 50 den fazla olanlar bilir, olmayanlarda duymuştur. Bizim mahalleden hatırladım maçtan sonra. Bir çocuk vardı top oynamasını çok sever ama hiç bilmez. Maç kurulurken ilk o gelir, adam eksik veya sayı tekse zayıf takıma verilir, tamsa biri geldiğinde çıkarılır. Her birimiz Maradona'ydık, hiç birimiz bir bok olamadık o hakem oldu. Eziklikten takım tutmazdı, daha doğrusu ayda bir takım değiştirirdi. Kim kendisine iyi davranır onun takımını tutardı. İyi futbol oynayanları hiç sevmezdi. Muhtemelen yönettiği maçlarda futbolun ırzına geçmişti. Çocukluk travmalarının acısını maç be maç  Arda'lardan, Belhanda'lardan, Taylan'lardan çıkarmıştır.. 

O girseydi, Emre atılmasaydı, Taylan olsaydı hepsi nafile tekrar ediyorum faydası olmazdı. Hiç biri çocukken bile böyle bir maç oynamamıştı. Eminim Fatih Terim 1000lerce maça çıktı, böyle bir takıma karşı oynamamıştı. Böyle maçlar için taktik üretmeye vakit harcamaya bile değmez. Bir daha asla olmayack. Çıkarılacak tek ders, serbest vuruş, korner kullanacak bir alternatif bulmak. Futbol topu ırz düşmanına karşı ne yapabilirsin? Antalya'lı futbolseverler, gerçekten futbolu sevseler bu yaratığı Antalya'da denize bile sokmazlar. Başkanı futbol dışı planlar içinde değilse tesislere almaz. Ne yazık ki konjonktür böyle, devir bunların devri. Ne kadar kötü olursan, ilgili olduğun alanı ne kadar kirletirsen  o kadar kıymetlisin. Bizde hocaların CVsinin ilk maddesi kaç takımdan kovulduğudur.

Gala'dan başka takım yüzü, forma rengi görmemiş Fatih Terim'e top yekun düşmanlığın sebebi budur. 

Çocukluk travmalarıdır.

Yense de büyüktür yenilse de. 

Hiç yorum yok: