25 May 2008

adam Sandıklarımız ; İmparatore


Adana Motor Sanat Okulunu bitirebilseydi keşke. Okuldan atıldığında kim bilir ne kadar üzüldü. Demiryolların takımında oynarken, kader ağlarını örmeye başladı. Galatasaray'la yollar kesişti. Tam 13 yıl oynadı. Geldiğinde takım Şampiyondu. Çok ta iyi oynadı, kaleciyi geçen topu çıkardı bir iki kere. Sementa adı verildi ilk önce. Eskiler hatırlar burnunu oynatarak her şeyi yapabilen bir kadındı Tatlı Cadı. Bıraktığında hiç şampiyonluk kupasını kaldıramayan kaptan olarak tarihe geçti. Bıraktığı sezon Şampiyon olduk, kimileri uğursuz dedi. Kim ne dediyse gerçekten hakediyordu. O kadar sene futbol oynayarak iki dost edinebildi sadece. 1 Müfit Erkasap ki- Titrek İsmailden daha beter kazma sağbekti, 2 Galatasaray tarihinin en adi ve en kötü futbolcusu Öner Kılıç. Öner nerede belli değil,ama Müfit hala piyasada. Valiz taşıyıcısı departmanında hizmet ediyor İmparatoreye. Agresif oynardı, bizden başka kimse sevmezdi. Hakemlerin suratına tükürürdü, futbolcuları döverdi.(meraklısı sorsun anlatalım).
Futbolu bıraktıktan sonra Şişlide bir spor mağazası açtı. Milli takım kaptanının eşofmanlarını herkes satın alır sanmıştı. Battı, keşke batmasaydı da bu günleri görmeseydik. Bir de baktık Ankaragücü'nün başındaydı. Kovdular. Yüksek makamların sadık adamıydı galiba, Milli Takımın Hocası Piontek'in yardımcısı yaptılar. Piontek'i hacamat ettirdi yerine kendi geçti. Allah yürü ya kulum diyordu. Ulusal Takım Avrupa Şampiyonasına gitti. Tıpkı şimdiki gibi, rezil olacağını anlayınca turnuvadan önce yerini ayarladı. Galatasaray'ın başına bir bela gelmek üzereydi. Çok yazdık tekrar yazmayacağız 4 seneyi, UEFA Kupasını. En az hakkı olan, en çok parsayı toplayan kendisi oldu.(tersini savunan varsa tartışalım, ispat ederim). Hagi'nin mirasını toplayıp İmparator oldu. Bu süreçte Devlete sadakat yemini etmişti. En yüksek makamlardan icazetini almıştı.

O sıralar, Apo meselesi patlak verdi İtalya ile. İtalyan kıravatlar, takım elbiseler yakılmaya başlamıştı. Hazır İmparator İtalya'da dandik bir takımdan kovulmak üzereydi. Sefer görev emri çıkardılar. Türk Başbakan yardımcısının takımından, İtalyan Başbakan'ının takımına yatay geçiş yaptırdılar. Koskoca Milan'ın soyunma odasında İmparatore ve Müfit vardı. Maldini'ye, Şevçenko'ya fırça atıyordu. Durumu düzeltti. İtalyanları sever olduk, her hafta Milan maçını izliyorduk. Her hafta dediğim 5 maç. (Tarih beni haklı çıkardı geçte olsa siyasi hizmetlerinden dolayı Comandatore ödülü verdiler. Alırken ne kadar utandı.)İtalyan televizyonları dalga geçmeye başlamıştı. Bir hata yaptılar İmparatoreyi İtalyaya sürgüne gönderenler. Yanına Müfit'i verdiler. Gönderirken kastlarıda göndereceklerdi oysa. Memet Ağar Milano Emniyetinde çalışacaktı. Ahmet Çakar RAI kanalda hakemleri itin kıçına sokup çıkaracaktı. Osman Tanburacı, Della Sport'ta Milan'ın kemiğini yalayacaktı. Ümit Davala'nın yerine Emre, Alpay, Gökhan Zan gibi sadık futbolcuları kakalayacaktı.

Bu ülke işadamları bi bok sanıp konferans verdirdiler. 1000 dolar adam başı para ödeyerek İmparatordan akıl aldılar. Konferans bitiminde Milandan kovulduğunu öğrendi. Milan kendisinden kurtulduktan sonra iki defa Avrupa Şampiyonu olup bir defa penaltılarla kupayı kaybetti.

Galatasaray'ın dağılacağını bekleyenler havayı aldılar. Gerçi takım futbolcu kadrosu olarak dağılmıştı ama efsane saltanatını sürmeye devam etti o yokken. Süper kupa alındı, 3. yıldız takıldı, Şampiyonlar Liginde çeyrek final oynandı, birinde ofsayt golle çeyrek finalden dönüldü, takım şampiyon oldu. İmparatore boştaydı, şampiyonluk sevincimize limon sıktı. Lucescu'yu Sibirya'ya sürdürüp yerine kendi geçti. Kabus sezonlar başladı bizim için. 40 futbolcu getirdi, Apo'yu bile oynattı Galatasaray'da. Kovdular. Bir daha geri gelmemecesine atıldı Florya'dan

Devletin sadık kadrolu Hocası boştamı kalacaktı. Ali Cengiz oyunuyla Ersun Yenal'i yediler. Yerine yedi bela İmparator çöreklendi. Futbol tanrıları arkasındaydı. Ne kadar yenilse o kadar prim yapıyordu. Hiç kimse eleştiremiyordu kendisini. Yunan ve Norveç kalecilerinin yüzü suyu hürmetine kendisini Şampiyonada buldu. Kovulmak üzere olduğunu anladı. Kendisine kapı arıyor şu sıralar. Sayesinde Milli Takımı sevmeyen yığınlar oluştu.

Dayanın arkadaşlar, 1 ay kaldı. Gündemimizden düşmek üzere. Ben kendisiyle çok uğraştım, tek tabanca kelle koltukta. Başta Galatasaray'lıları uyandırdım, son 3 resmi maçına çıkacak. Sonra ne hali varsa görsün. İddia ediyorumki Dünyada hiç bir takımda sezonu bitiremez. Kendi kabuğunun yanlızlığında unutulup gidecek. Maskeli balo bitmek üzere.

Ben İmparatore'yi hiç bir zaman bi bok sanmadım. Bi bok sananlara hatıram olsun.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Söylediklerinize aynen ve aynen katılıyorum ki tek bir farkla; ben onu 4 sene üst üste kupa kaldırırken de bi bok sanmıyordum. Bir cemiyet toplantısında cebinde Galatasaray üyelik kartı taşıyan bir iki abime; "Galatasaray için en büyük şanssızlık Fatih Terim'dir" dediğimde de bayağı da bir eleştiri aldığımı dün gibi hatırlıyorum. Umarım ki yazdıklarınız doğru çıkar ve bir daha bu kulübün kapısından dahi geçmez bu adam ve ben de kombine kartımı iptal ettirmek durumunda kalmam:).
Saygılar
Bülent

Nazmi Hasdemir dedi ki...

son cumlede yamışım, ben 1971 den beri tribunlerdeyım. Hiç bir zaman bibok sanmadım. Nefret etmeme sebep ise o destan yıllarında bir maçtan sonra Hagi'ye öğrencim demesi olmuştur. Sen kimsin kardeşim Hagi'nin öğretmeni olacaksın. O gün bu gün nefret ettim, ve araştırdım. Daha fazlasınıda biliyorum,buraya yazamam.Türk futbolu adamdan kurtulsun ilk turnuvada finaloynayacak.Nasılki bizimkiler canaydından, kalliden kurtulduktan sonra boğayadönüştü. Aynen öyle.

kemal dedi ki...

1- Terim 13 değil 11 yıl oynadı Galatasaray'da
2-Galatasaray'ın 14 yıl şampiyon olamadığı göz önüne alındığında Terim top oynamaya başlamadan önce şampiyon olup bıraktıktan sonra şampiyon olmamız analitik olartak mümkün değil:)

Önemsiz ama yinede söylemek istedim

3-''İtalyada dandik bir takımdan kovulmak üzereyken'' demişsin. Fiorentinaya İtalya kupasını kazandıran , Fiorentina tarihinin en iyi lig derecesini elde eden Terim'in bizzat kendidir.

4-Apo olayı patlak verdiğinde Terim Galatasarayda idi. Daha sonra bilindiği üzere fiorentinaya geçti. Milan'a geçtiği sırada Apo olayının esamesi okunmuyordu, çoktan unutulmuştu.

5- Milan kulubünden 5 maç sonra değil 11. hafta sounda kovulmuştur.

6- Kovulma sebebi İmparatorumuzun Bellusconi'den daha medyatik olması Milan başkanının ve oyuncularınında bunu çekememesidir(başta penaltıyı bilerek kaçıran inzaghi)

7- Kovulmasının bir diğer etkeni dededen beri milanlı olan maldini yi ve diğer yaşlıları(costacurta vs.) kesmek istemesiydi

8- 2. Terim döneminde bir nevi haklı olabilirsin ama GS tarihinin en kötü başkanı Canaydınında bunda katkısı yadsınamaz.

9- Terim turnuva sonunda muhtemelen Juve'ye gidecek ozaman hep beraber görürüz sezonu bitiriyor mu bitiremiyor mu?

Adsız dedi ki...

Bunu yayınlamayacağınızı biliyorum.. Ama yinede yazıyorum...

Yazınız boyunca Terim'e saalıcam mantığıyla birçok gerçeği görmezlikten gelmişsiniz.. Canınız sağolsun.. Sizler gibilere rağmen finalin kapısından döndük...

Bende size turnuvada 5 maç oynadığımızı ispat ederim..

Geçin bu ayakları.. Şenol Hoca'yada sallamıştı sizin gibiler.. Sizler salladıkça size inat bunlar tarihe geçiyor...

Devam..

MOURINHO dedi ki...

Imparatoru begenmeyen zıhnıyete ersun yalan layık.Fatıh Terımı elestırmek sızın ne haddinize!

ilkay dedi ki...

hay ağzına sağlık yahu. her kelimesine imzamı atarım. fatih terim gs ve türk futbol tarihinin en büyük balonudur. fanatik galatasaraylıyım bu arada

Şanlı GALATASARAY lı Mert dedi ki...

Ben ilk Galatasaray döneminde çok başarılı bulmuştum Terimi. fakat 2000 yılından sonra antipatik olmak için herşeyi yaptı. Şimdi bakıyorum konuşmaları, hareketleri hepsi aktör edasında. Takım bi maç kazansın ;saldırmak ,saçmalamak zamanı ilan ediyor karşısındaki onlarca koyun medyacı esas duruşta dinliyor ağzını açan bişey yazan yok . Nasıl ilişkilerle milli takım antrenörlüğü yapılıyor anlamadım .Eğer bu ruh hali , bu ilişkiler aranan özellik olursa milli takıma terimden başkası hoca olamaz. Zaten milli takımla olan kontratına yakın bir parayı aklı başında hiçbir takım vermez o da kovulana kadar gitmez milli takımdan.Gideceğm der gitmez , sürekli ben para konuşmam der bu cümleyi çok kullanarak aslında konuşmuş olur. imparator dedik hakikaten kendini imparotor sandı. ya uyansın yada katarda dubaide imparotoluğa devam etsin

Adsız dedi ki...

1. terim dönemi gs için devrim ,2.terim dönemi facia olmuştur..Dayımla konuştuğumuz gibi.."o orada amigo olacak,futbolcuları gaza getirecek,başka bi yararı yok zaten"...
Ama özellikle söylüyorum,milan kariyerinin yalan olmasının sorumlusu bir nevi takımın amaldini ğır ağabeyleridir

Adsız dedi ki...

Dün bu adamı eleştirenler bugün en büyük destekçileri kesiliyorlar.

Ne demişler, büyük lokma ye büyük söz söyleme.

Hep İmparator idi, hâlâ İmparator. Adam sandığımız değil, adamın ta kendisi.